המסחר בת"א הסתיים במגמה מעורבת: טבע עלתה 1.9%

58% זינוק ברווח לקבוצת דלק ■ מחזיקי האג"ח של טאו ודלק נדל"ן דורשים פירעון חובותיהם ■ המחזור נותר נמוך מאוד ■ בזן איבדה 2.4%

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (ה') במגמה מעורבת לאחר פתיחה יציבה. זאת, ברקע נעילה בעליות קלות בוול סטריט אמש, ולאחר סיום המסחר בבורסה המקומית במגמה חיובית אתמול - אשר חתם את חודש המסחר הגרוע ביותר בשוק המקומי מאז משבר 2008. מדד המעו"ף אמנם השלים מאז ה-10 לאוגוסט תיקון של 6.8%, אולם השלים בכל זאת את החודש עם ירידה כוללת של 7.5% - הירידה החריפה ביותר מאז אוקטובר 2008 - שיאו של משבר הסאב-פריים. מחזורי המסחר נותרו דלילים גם היום והסתכמו בכ-980 מיליון שקל.

"מדד המעו"ף ממשיך לטפס לכיוון היעד שצויין כאן, 1,190 נקודות, כאשר צפויה הפוגה בין 1,150 ל-1,160 נקודות. מהלך מעל אזור ההפוגה יחשב סימן חיובי מאוד ביחס לעליית המדד", כותב המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל. "הנחת המוצא הטכנית היא שמגמת העליה תימשך. עד 1,190 העליה מוגדרת כתיקון למגמת הירידה. מהלך מעל 1,190 יחשב סימן שורי ארוך טווח".

כאמור, אתמול חתמה הבורסה בת"א את אחד מחודשי המסחר הגרועים שחוותה מאז תחילת המילניום. אמנם המעו"ף כבר טיפס בכ-4% השבוע, אולם השורה התחתונה היא כי המדד המרכזי איבד 7.5% משוויו מתחילת חודש אוגוסט וכ-15% מתחילת שנת 2011.

בתוך כך, גם בזירת קרנות הנאמנות נרשמו פדיונות עתק של 7 מיליארד שקל החודש, כאשר מדי יום ביומו בחודש החולף נרשמו פדיונות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. מדובר, עם כן, באחד מהחודשים הרעים ביותר לתעשיית הקרנות הישראלית אי-פעם.

(אוגוסט השחור: המעו"ף איבד 7.5%; הקרנות פדו 7 מיליארד ש')

נתונים מעודדים בזירת המאקרו המקומית

בזירת המאקרו המקומית, דווח אתמול כי שיעור הבלתי מועסקים במשק ירד שוב ברבעון השני של 2011 והגיע לשפל כל הזמנים: 5.5% מכוח העבודה האזרחי. כך מדווחת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על בסיס סקר כוח-אדם, מסד הנתונים האמין ביותר שמספק הלמ"ס. במונחים מוחלטים, מדובר על כ-176 אלף מובטלים בלבד.

עוד בזירה המקומית, דווח אתמול כי התחלות הבנייה עלו במחצית הראשונה של השנה ב-15% (בהשוואה למחצית הראשונה של 2010) והסתכמו ב-21,980 דירות - כך עלה מנתוני הלמ"ס. כך, בסוף הרבעון השני היו 75,900 דירות בבנייה פעילה - המספר הגבוה ביותר מאז 2001. דירות אלה יגיעו לשוק בשנים הקרובות ועשויים ללחוץ מטה את המחירים, בהתאם לתוכנית משרד השיכון.

טאו ודלק נדל"ן במאבק מול מחזיקי האג"ח

עונת הדוחות מגיעה לסיומה, כאשר אתמול דיווחו על תוצאותיהם הכספיות מרבית הבנקים הגדולים. בין היתר, נציין את הפועלים , שדיווח על עלייה של 6.1% בהכנסות הרבעוניות; לאומי , אשר רשם ירידה של 18.3% ברווח ל-563 מיליון שקל; ודיסקונט , שהציג עלייה של 48% ברווח ל-231 מיליון שקל.

(הבנקים סופרים מזומנים: הרוויחו 4 מיליארד שקל במחצית)

קבוצת דלק פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר גם היא את דוחותיה. הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2011 הסתכמו ב-14 מיליארד שקל, עלייה של 60% בהשוואה ל-8.8 מיליארד שקל הכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי בהיקף של 101 מיליון שקל, עלייה של 58% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכם הרווח בכ-64 מיליון שקל.

המאבק בין טאו למחזיקי האג"ח שלה, נמשך: אתמול פנו עורכי הדין של נציגות בעלי האג"ח, ליפא מאיר וקליר בנימיני, במכתב לבעל השליטה אילן בן דב ולחברי הדירקטוריון של טאו, בו מזהירים כי פירעון החובות כי והעמדת הערבויות של בן דב מול הבנק הבינלאומי ואקסלנס "אינה עומדת במסגרת כתב ההתחייבות עליו חתם מר בן דב וממילא אינה מהווה קיום של ההתחייבות להעמדת המימון הדרוש לחברה".

אתמול בערב דיווחה טאו על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון, עם הערת "עסק חי". במסגרתן הציגה בשורה העליונה ירידה בהכנסות, והפסדים של 52.2 מיליון שקל בשורה התחתונה. עוד דיווחה טאו על התחייבויות שוטפות בהיקף של 744.5 מיליון שקל - כאשר כ-358.9 מיליון שקל מהם בגין אג"ח הניתנות בהמרה, וכ-324.09 מיליון שקל בגין אג"ח רגילות (סה"כ 682 מיליון שקל התחייבויות לבעלי האג"ח).

בזן ריכזה עניין לאחר שהודיעה הלילה לבורסה, כי ברקע הסכם שנחתם בינה לבין מדינת ישראל בנוגע לאחזקת מלאי חירום של סולר תחבורה בהיקף של 44 אלף טון, אשר לא קיבל ביטוי בדוחותיה, עשוייה החברה לרשום הפסדים בהיקף מירבי של 30 מיליון דולר

דלק נדל"ן משכה תשומת לב ברקע פרסום דוחותיה אתמול, בהם "זכתה" להערת "עסק חי", המעידה על חשש מחדלות פירעון - כפי שפורסם מוקדם יותר ב"גלובס". בתוך כך, נודע כי מחזיקי סדרת אג"ח ד' של החברה פנו אליה בדרישה לקבל את כל כספם במועד שנקבע מראש ולקבל לכך ערבות כפי שקיבלו מחזיקי אג"ח מסדרה כ"ה של החברה בסך 36 מיליון שקל המהווים 6.3% מסך ההתחייבות. לטענת נציגי סדרה ד', התחייבות זו היא "כרית ביטחון" נוספת. (דוחות דלק נדל"ן)

שותפות הגז גבעות , הודיעה הלילה לבורסה כי הינה פועלת לגיוס הון נוסף באפיקים שונים, לרבות קבלת הלוואות מגורמים מממנים ובחינה של מספר פניות מצד משקיעים פוטנציאליים בארץ ובחו"ל, במטרה לממן את פיתוח השדה "מגד 5". כמו כן, הודיעה גבעות גם על כוונתה להגיש טיוטת תשקיף לגיוס כספים על בסיס דוחות הרבעון השני.

טבע ריכזה עניין לאחר שנודע אתמול כי היא עומדת בפני משפט נוסף בגלל הפרופופול: לאחר שמאות חולים תבעו את טבע ובקסטר כי חלו בצהבת נגיפית (הפיטיטיס C) כתוצאה משימוש בתרופה פרופופול, תובעת כעת בקסטר את טבע בטענה כי לפי ההסכם בין החברות, טבע צריכה לשאת בכל ההוצאות מהתביעות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]