ניצחון לעיריית רמה"ש: ביה"ד הארצי הקפיא קנס שהוטל עליה באזורי

‎הקנס הוטל על עיריית רמת-השרון לאחר שביה"ד האזורי קבע כי העירייה ביזתה את החלטתו להורות על החזרתה לעבודה של עו"ד איילת ג'ינו-שושני

בית הדין הארצי לעבודה קיבל אתמול (א') את עמדת עיריית רמת-השרון והורה לעכב את ביצוע החלטתו של בית הדין האזורי להטיל קנס בסך 20 אלף שקל על העירייה, לאחר שהאזורי קבע כי היא ביזתה את החלטתו להורות על החזרתה לעבודה בעירייה של עו"ד איילת ג'ינו-שושני.

"העיצומים שהטיל בית הדין האזורי על העירייה, לרבות הקנס הכספי בגין התנהלותה, אינם נקיים מספקות. הוברר לנו כי הטעמים שהשתית עליהם בית הדין האזורי את החלטתו אינם מתקיימים עוד, וכי ג'ינו-שושני חזרה לעבודתה ולתפקידים אותם ביצעה קודם לפיטוריה", הסבירו נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, והשופטים יגאל פליטמן וורדה וירט-לבנה את החלטתם.

בית הדין הארצי הוסיף ונימק את החלטתו לבטל את החלטת האזורי בכך שלא ניתן לקבוע כי סיכויי הערעור שהוגש נגד ההחלטה הם נמוכים, ובכך שניכר כי העירייה ביצעה את החלטתו של בית הדין האזורי לעבודה ולא ביזתה אותה.

"נחה דעתנו כי שיקולים של סיכויי הערעור ומאזן הנוחות מטים את הכף לטובת קבלת הבקשה לעיכוב ביצוע", ציינו השופטים.

לפני כשבועיים הטיל בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קנס של 20 אלף שקל על עיריית רמת-השרון ומתח עליה ביקורת חריפה. זאת, לאחר שקבע כי היא ביזתה את החלטת בית הדין מתחילת אפריל, כשלא השיבה לעבודה כממונה על נכסי העירייה את עו"ד איילת ג'ינו-שושני, שעתרה נגד פיטוריה. ואולם אתמול, כאמור, קבע בית הדין הארצי לעבודה כי החלטת בית הדין האזורי הייתה שגויה.

ג'ינו-שושני טענה כי היא פוטרה מעבודתה בעירייה כתוצאה מתביעה בסך 140 אלף שקל שיזמה, מתוקף תפקידה, נגד אחותו של ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר, בגין שימוש בלתי חוקי בנכס עירוני.

באפריל השנה הוציא בית הדין צו זמני, המחייב את העירייה להחזיר לעבודה את ג'ינו-שושני, עד למתן פסק דין סופי בתביעתה. בית הדין קבע כי העירייה לא הציגה נימוקים של ממש לפיטוריה של ג'ינו-שושני, ולאור ההיבט הציבורי של תפקידה, כמי שמשמשת כנאמן לנכסי הציבור, יש מקום להשיבה לעבודה, חרף העובדה שבקשתה הוגשה חודש וחצי לאחר שפוטרה.

ג'ינו-שושני יוצגה בידי עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל; והעירייה - בידי עוה"ד סיגל פעיל וזוהר גיפס ממשרד אריאל שמר ושות'.