יאהו מחפשת מחליף נמרץ ומרענן לקרול בארטס

דירקטוריון יאהו מקווה למצוא אדם שיצליח לנער מעל החברה את תדמיתה המיושנת, ולהוביל אותה אל העולם הצומח של האינטרנט החברתי ויישומי האינטרנט בסלולר

החיפוש אחר מחליף לקרול בארטס, שפוטרה שלשום מתפקידה כמנכ"לית יאהו, צובר תאוצה. דירקטוריון החברה מקווה למצוא אדם שיצליח לנער מעל החברה את תדמיתה המיושנת, ולהוביל אותה אל העולם הצומח של האינטרנט החברתי ויישומי האינטרנט בסלולר. אלה כמה מהשמות הבולטים בבורסת השמות.

טימות'י מורס - ממלא מקומה הזמני של בארטס בתפקיד, וסמנכ"ל הכספים של יאהו מיולי 2009. הרקע הפיננסי העשיר וניסיונו בעמק הסיליקון, עשויים להיות נכסים חשובים אם יאהו תבצע מהלכים אסטרטגיים גדולים. מנגד, העובדה כי בארטס הייתה זו ששכרה אותו עשויה להיות בעוכריו.

רוס לוינסון - סגן נשיא יאהו ביבשת אמריקה. הוא ייסד וניהל את קרן ההשקעות Fuse Capital והיה אחד המתווכים בעסקת מכירת הרשת החברתית מייספייס לניוז קורפ. עובדה זו עשויה לעמוד לרעתו, מכיוון שמדובר בעסקה שהתבררה ככישלון.

ג'ונתן מילר - סמנכ"ל הדיגיטל של ניוז קורפ ממארס 2009. מכיר את עסקי הפורטלים היטב, הואיל וכיהן כמנכ"ל AOL ב-2002-2006. בימים אלו עסוק בניסיונות המכירה של אתר תכני הטלוויזיה הולו, שיאהו היא אחת המועמדות לקנייתו.

ג'ייסון קילאר - מנכ"ל הולו. קילאר סייע רבות להפיכת הולו לרווחי, וחתום על כמה אסטרטגיות יצירתיות בתחום הפרסום המקוון. עם מכירתה של הולו, קילאר עשוי לחפש תפקיד עם אחריות גדולה יותר, וניסיונו בתחום הפרסום המקוון עשוי לשחק לטובתו ביאהו.

דייויד קני - נשיא חברת התכנים המקוונים Akamai וחבר דירקטוריון יאהו מאפריל. בעבר כיהן כמנכ"ל חברת הפרסום הדיגיטלי דיגיטס, חלק מקבוצת פובליסיס העולמית.

טים ארמסטרונג - מנכ"ל AOL הוא בהחלט מועמד אפשרי, אבל התפקיד הבכיר שהוא נושא בפורטל המתחרה עשוי לעמוד בדרכו.

פיטר צ'רנין - נשיא וסמנכ"ל התפעול לשעבר של ניוז קורפ. כיום מנהל את חברת ההפקות בבעלותו, שחתומה על הלהיט הקולנועי "כוכב הקופים: המרד".

ג'ק מא - מנכ"ל עליבאבא הסינית עשוי להיות הסוס השחור של המרוץ. מקורות שונים מעריכים שמא עשוי לנסות ולהשתלט על יאהו כולה, כדי להחזיר לעצמו את השליטה בעליבאבא, שעברה לידי החברה האמריקנית.

פיצויים מוגדלים

ומה באשר למנכ"לית הקודמת? בארטס תזכה לפיצויי פיטורין גבוהים במיוחד, שעשויים להגיע ל-10 מיליון דולר, כך על פי דיווח שפורסם ב"בלומברג".

על פי החוזה של בארטס ביאהו, היא זכאית לפיצויים של 3 מיליון דולר במזומן, על פי חישוב שמבוסס על מספר החודשים שכיהנה בתפקיד והבונוס שמגיע לה על ביצועי החברה בשנה שעברה. בנוסף תקבל בארטס מניות של החברה ובונוס נוסף עבור השנה הנוכחית.