קציר המלח: שטייניץ נפגש עם יו"ר החברה לישראל אלשטיין

שר האוצר שטייניץ נפגש אמש עם יו"ר החברה לישראל אמיר אלשטיין בעניין חברת כיל ומפעלי ים המלח, ומימונו של קציר המלח המתוכנן באזור ■ סוכם לזרז המגעים כדי להגיע לסיכום

שר האוצר יובל שטייניץ, נפגש אתמול בערב (ה') עם יו"ר החברה לישראל אמיר אלשטיין, בעניין חברת כיל ומפעלי ים המלח. בפגישה סוכם על זירוז המגעים בין משרד האוצר לבין מפעלי ים המלח בסוגיית קציר המלח ומימונו, במטרה להגיע לסיכום מהיר ככל האפשר. שטייניץ ציין בפגישה את תרומתה החשובה של חברת כיל לכלכלת ישראל בכלל ולפיתוח הנגב בפרט.

כזכור, השבוע ניתנה חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט, לפיה חברת מפעלי ים המלח מקבוצת כיל צריכה לשאת "בחלק משמעותי ביותר" מעלות קציר המלח המתוכנן באזור, וכן כי יש לבחון הטלת מס על רווחי החברה.

ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים כלכליים-פיסקליים, מסר את חוות דעתו בנושא חלוקת הנטל הראויה בין המדינה לבין מפעלי ים המלח במימון קציר המלח והגנות החוף, ובשאלה האם ניתן לכפות את הקציר על החברה במקרה שהמו"מ עמה ייכשל.

לדעתו של ליכט, חלקו העיקרי של המימון לפתרון הקבע לעליית מפלס המים בים המלח צריך להגיע מכיל מקבוצת החברה לישראל, ויתרת המימון צריכה לבוא מהמדינה, מהמלונאים באזור ומהמועצה האזורית. הוא גם סבור כי ניתן לכפות על החברה את קציר המלח במקרה שהמו"מ איתה ייכשל, כשהוא מציין כי הקציר נושא עמו תועלת רבה גם עבור כיל, בשווי מוערך של 2.5 מיליארד שקל לפחות.