ההתפרעות בשגרירות בקהיר: עשרות מצרים יועמדו לדין

המצרים יעמידו לדין את המפגינים שפרצו לתוך השגרירות הישראלית בקהיר ■ כוחות הביטחון בקהיר העלו את רמת הכוננות בעיר מחשש להתפרצות מחודשת של המהומות

זעם בקרב גורמי ממשל רשמיים וגורמי ביטחון במצרים, בעקבות התקרית החמורה אמש (ו'), בה פרץ המון זועם מצרי אל תוך מבנה שגרירות ישראל בקהיר.

גורמים מצריים רשמיים במשרד הפנים המצרי מאשימים הבוקר (שבת) "גורמים זרים" שהיו מעורבים בליבוי הרוחות אמש ובהתפרצות למתחם השגרירות. במקביל, נעצרו עשרות בני אדם שהיו מעורבים בתקרית, על סמך צילומי הטלוויזיה, והועברו לחקירת התובע הכללי המצרי.

משרד הפנים המצרי העלה את רמת הכוננות בקהיר כולה, והורה להגביר את נוכחות השוטרים וכוחות הביטחון בבירה המצרית בעקבות התקריות האלימות אמש. לצד ההתפרעויות במטה השגרירות הישראלית, הוצת גם מטה רשמי של משרד הפנים בקהיר, ונעשה גם ניסיון לפרוץ למתחם כוחות הביטחון.

שר החוץ המצרי שב בבהילות לקהיר

במקביל אמרו גורמים הבוקר גורמים מצריים רשמיים כי בעקבות אירועי אמש נעצרו 17 בני אדם בחשד למעורבות בתקריות האלימות. גורם ביטחוני מצרי בכיר אמר היום כי התובע הכללי במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, צפוי להעביר את תיקם של החשודים במעשים לבית הדין הצבאי - שם תתנהל החקירה באשמת התקהלות בלתי חוקית ואיום על שלום הציבור וביטחונו.

בעקבות האירועים החמורים שב לפנות בוקר שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, לקהיר, לאחר שקטע את ביקורו באירופה. עמרו שהה בפולין בזמן התקרית וכבר עשה דרכו להולנד - אלא שבעקבות האירועים במצרים החליט לשוב בדחיפות לקהיר.

גורמים במשרד החוץ המצרי אמרו הבוקר כי עם שובו, מקיים עמרו התייעצויות גם בכירים במשרד ומתעדכן בהתפתחויות האחרונות - ובהן חילוץ צוות השגרירות הישראלי ממתחם השגרירות בבירה. ממשלת מצרים תקיים בהמשך היום דיון חירום בהשתתפות ראש הממשלה, עיסאם שרף, על מנת לדון באירועי הלילה.