הרשות השנייה תזמן לשימוע את בעלי ערוץ 10

זאת עקב פרשת ההתנצלות בפני אדלסון בתוכנית "השבוע" של חדשות 10 ■ כמו כן תיבחן אפשרות להטיל סנקציות על ערוץ 10, אם בתום הבדיקה יתברר כי התבצעה הפרה של הכללים

באה לסיומה ישיבת מועצת הרשות השנייה סביב פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון בתוכנית "השבוע" של חדשות 10. ל"גלובס" נודע כי היתה זו ישיבה טעונה ביותר, ומועצת הרשות החליטה לזמן את נציגי בעלי המניות לשימוע.

כמו כן תיבחן האפשרות להטיל סנקציות על ערוץ 10, אם בתום תהליך בדיקה יתברר כי התבצעה הפרה של הכללים.

במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים בין חברי המועצה, לאחר שחלקם העלו את האפשרות כי התחקיר שביצע הערוץ אכן דרש התנצלות, מה שהעלה את חמתם של חברי מועצה אחרים.

ובכל זאת בתום הדיון, שהוכרז סודי, יצאה הודעה מהרשות השנייה, לפיה "המועצה רואה בדאגה רבה ובחומרה את האירועים המתרחשים בשבועות האחרונים בערוץ 10. כמו כן, המועצה דורשת לקבל הבהרות בכתב מהנהלות ישראל 10 וחדשות 10, בין היתר, תוך התייחסות לשאלות שהועלו על-ידי חברי המועצה והנהלת הרשות במהלך השימוע. המועצה קבעה כי הנהלת הרשות תבחן האם הנהלות ישראל 10 וחדשות 10 פעלו לפי הנהלים, התקנון והדין לעניין תהליך קבלת ההחלטה על פרסום ההתנצלות ונוסחה.

"בנוסף, המועצה הנחתה את הנהלת הרשות לבחון את הכללים והמנגנונים הקיימים ולהציע כלים אופרטיביים להבטחת העצמאות של חברות החדשות בערוצים המסחריים, על מנת להמשיך ולקיים חברות חדשות מהימנות, אמינות ועצמאיות ולחזק את היכולת לקיים תחקירים עיתונאיים נוקבים ללא משוא-פנים".

בשימוע השתתפו מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי; היועצים המשפטיים של הערוץ ושל חברת החדשות, עו"ד דבורה קמחי ועו"ד איילת בן-חיים גת; יו"ר הדירקטוריון, יורם שכטר; ומנכ"ל חדשות 10 המתפטר, ראודור בנזימן.