"כדאי שיוון תגיע לחדלות פירעון גדולה ותציל את כלכלתה"

מריו בלג'ר שימש כיועץ למרווין קינג בין השנים 2003 ל-2008 וניהל את הבנק המרכזי בארגנטינה בעת שהמדינה פשטה רגל ב-2001: "תוכניות החילוץ של קרן המטבע והאיחוד האירופי רק מייצרות עוד מיתון" ■ "ליוון, פורטוגל ואירלנד יש הזדמנות לעשות 'התחל מחדש'"

"יוון צריכה לפשוט רגל ולהגיע לחדלות פירעון על האג"ח שלה כדי למנוע את הידרדרות הכלכלה כולה" אמר היום (ב') מריו בלג'ר, יועץ לשעבר של נגיד הבנק המרכזי בבריטניה, מי שלקח את המושכות של הבנק המרכזי בארגנטינה אחרי שהמדינה הגיעה לחדלות פירעון ב-2001.

"כדאי שיוון תפשוט רגל באופן משמעותי", אמר מי שהיה היועץ של מרווין קינג בין השנים 2003 עד 2008 בריאיון בארגנטינה.

בלג'ר הביע בדבריו חוסר אמון בתוכניות החילוץ של קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי "תוכניות אלה בפני עצמן מייצרות מיתון ויגרמו ליוון לחוב גבוה יותר ביחס לתוצר בשנים הבאות ויביאו להאטה בצמיחה", אמר בלג'ר. "חדלות פירעון ביוון תגרום לפורטוגל גם כן לפשיטת רגל ואירלנד תהיה תחת לחץ כבד לחדלות פירעון לפחות סימבולית על חלק מהחוב שלה", אמר.

דבריו של בלג'ר עומדים בניגוד מוחלט לדעתם של מנהיגי אירופה המנסים למנוע את חדלות פירעון היוונית. קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי הסיכון של אפקט הדומינו בעקבות פשיטת רגל ביוון, הוא גבוה מדי ובלתי נשלט ויגרום לסערה בלתי נשלטת בשווקים.

"זה לחלוטין מגוחך מה שקורה", אמר בלג'ר בהתייח לגישה הבינלאומית כלפי יוון, בלג'ר אינו תומך בנטישתה של יוון את גוש האירו "יהיה זה מהלך מאוד מסובך, מה שידחוף יותר מדינות לחדלות פירעון", אמר.

נציין כי הממשלה היוונית צופה כי הכלכלה תתכוץ בלמעלה מ-5% השנה, יותר משיעור ההתכווצות של 3.8%, כפי שצופים בנציבות האירופית. "גרמניה וצרפת יאלצו לשאת בנטל המאמצים הפיננסיים לשיקום יוון ומדינות נוספות שיפשטו רגל ויעשו 'התחל מחדש' של הכלכלות שלהם", אמר בלג'ר.