ברוש לשטייניץ: "קיצוץ בתקציב הביטחון - אבטלה לאלפים"

נשיא התאחדות התעשיינים שיגר מכתב לשר האוצר, בו הוא מתריע מגל פיטורים נרחב בעקבות קיצוץ בתקציב הביטחון ■ "יגרור צמצום ברכש ויביא להרס התעשייה הביטחונית בישראל"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מזהיר מקיצוץ של מיליארדי שקלים בתקציב הביטחון למימון הרפורמה החברתית.

במכתב ששיגר היום (ד') לשר האוצר, יובל שטייניץ הוא מתריע מגל פיטורים נרחב בעקבות הקיצוץ ויוביל לפגיעה אנושה בתעשיות הביטחוניות: "הקיצוץ יגרור צמצום ברכש המקומי ויביא להרס התעשייה הביטחונית בישראל", הזהיר והוסיף: "כל קיצוץ של מיליארד שקל בתקציב הרכש השקלי מהתעשייה המקומית, יביא לסגירתם של עשרות מפעלים, לאבדן של 4 מיליארד שקל ביצוא הביטחוני ולפיטורים של 1500 עובדים שמרביתם בפריפריה ובערים מוכות אבטלה, כמו קריית שמונה, שדרות, בית שאן, שלומי, אשקלון, מעלות ומצפה רמון".

במכתבו לשר האוצר מגדיר ברוש את תקציב הרכש השקלי כ"תשתית לאומית" ואף קורא להגדיל אותו כבר ב- 2012: "אנו נמצאים בתחושה שעומד לפנינו משבר כלכלי עולמי הדומה לזה שפקד את העולם לפני כשנתיים. התעשייה הביטחונית בישראל היא מענפי התעשייה הבודדים במשק הישראלי שעמד איתן במשבר הכלכלי ההוא שפקד את העולם ב- 2009 ו- 2008. כל פגיעה בתקציב התשתית של הרכש השקלי במשרד הביטחון כמותו ככריתת הענף שעליו אנו יושבים", הזהיר.

לדברי ברוש, רכישות מערכת הביטחון בתעשייה הישראלית מהוות כרטיס ביקור לשוקי העולם ובשנת 2009 הן מכרו נשק ומערכות שונות בהיקף של כ- 7 מיליארד דולק. על רקע נתונים חיוביים אלה, הוא קורא לשטייניץ לשמר את ההצלחה ואף למנף אותה: "ללא רכישות כאלה, התעשיות הביטחוניות והתעשיות הנלוות להן בישראל, שמפרנסות כ- 80 אלף איש, יאלצו לחסל קווי ייצור, להקטין השקעות במו"פ ולהכניס עוד אלפי עובדים למעגל האבטלה (...) כל הכרעה שתתקבל וכל קיצוץ בתקציב הרכש השקלי, יורגש היטב לא רק בתקופה הקרובה- אלא בכל העשור הקרוב", כתב ברוש לשטייניץ.