נהג הג'יפ ב.מ.וו X6 וחברו שפגעו וברחו - אותרו בצרפת

(עדכון) - בעל הג'יפ וחברו, אזרחי צרפת, בילו בת"א בליל חמישי ובתום הבילוי פגעו והרגו את לי זיתוני בתאונת פגע וברח ■ לאחר התאונה הם נמלטו, החביאו את הג'יפ בחניון וטסו לצרפת

עכשיו זה רשמי: הנהג שדרס למוות את לי זיתוני ז"ל נמלט לפריז מיד לאחר התאונה יחד עם חבר נוסף שהיה עמו ברכב. המשטרה יצרה איתם קשר בצרפת ועושה מאמצים גדולים להסגירם לישראל.

ככל שנוקפות השעות מאז תאונת ה"פגע וברח" בה נדרסה למוות לי זיתוני ז"ל, נחשפים פרטים חדשים אודות הנהג הדורס והתאונה הקטלנית.

מחקירת המשטרה עד כה עולה כי בעל הג'יפ וחברו, שניהם אזרחי צרפת המבלים בארץ, יצאו לבלות בליל חמישי בתל-אביב, ככל הנראה ביחד עם נשותיהם. בסיום הבילוי חברו של בעל הרכב נהג בג'יפ, והוא זה שפגע בלי והרג אותה במקום. הארבעה נמלטו מהמקום כשהם עוברים ברמזורים אדומים, והגיעו לחניון הבניין בו הם מתגוררים ברחוב מזא"ה בתל-אביב, שם החביאו את הרכב בחנייה תת-קרקעית בבניין.

מיד לאחר התאונה ועוד לפני שהתברר למשטרה במי מדובר, אספו השניים את חפציהם ונמלטו מהארץ ביחד עם בני משפחותיהם, וכעת הם שוהים בפריז.

חוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם במחוז תל-אביב הצליחו ליצור קשר בטלפון עם הנהג הדורס ועם חברו. הנהג הבטיח בשיחת הטלפון כי הוא יטוס בחזרה לישראל, אולם במשטרה עושים מאמצים גדולים - כולל בסיוע האינטרפול - להביאם ארצה לחקירה בלי שום קשר להבטחותיו.

הג'יפ שאותר

אתמול (ו'), לאחר מצוד של שעות ארוכות, הצליחו במשטרה לאתר את הרכב שדרס למוות את לי זיתוני, מדריכת הפילאטיס בת ה-25 מהצפון. המידע על מיקום הרכב התקבל מעובר אורח שנחשף לפרסומים בתקשורת והבחין בו בתל-אביב. עובר האורח הזעיק את המשטרה למקום שאישרה כי אכן מדובר ברכב הדורס.

לשוטרים לא היה ספק כי זהו ג'יפ ה-BMW X6 שפגע בזיתוני, מאחר שניכרו עליו סימני תאונת הדרכים.

החברים התגייסו למשימת האיתור בפייסבוק

מיד עם היוודע דבר התאונה התגייסו חבריה של זיתוני למשימת איתור הנהג וגייסו אלפי בני אדם ברשת החברתית פייסבוק לחיפושים אחר הפוגע.

בקבוצה שנפתחה בפייסבוק קוראים חבריה של זיתוני לסייע להם להביא לדין את האחראי למעשה. 3 החברים שפתחו את הקבוצה חותמים בשם "המטה למציאת הדורס של לי".

חבריה של לי אספו בעמוד את כל המידע על התאונה, לרבות כתבות שפורסמו בנושא בכלי התקשורת השונים, המידע המועט על כלי הרכב הפוגע וכל מה שנדרש כדי להביא במהרה לתפיסתו של הנהג.

רק לפני 3 חודשים סיפרה זיתוני לחבריה בעמוד הפייסבוק שלה כי ניצלה מתאונת דרכים. "אחרי שאתמול גררו לי את האוטו בבוקר, נכנסו באוטו שלי מאחורה ברמזור, וכמעט מתתי ממשאית בצומת תל-יוסף, אני שמחה לבשר שאני עדיין חיה!! אז מי ששם למעלה - לא הצליח לך!", כתב זיתוני בעמוד הפייסבוק שלה.

בני משפחתה של זיתוני: "לי הייתה פרח נדיר"

היישוב הקטן נווה-אור שבצפון הארץ הוכה בתדהמה. לי זיתוני, אחת מבנות היישוב, נהרגה בתאונת דרכים שעה שעשתה את דרכה לעבודתה בתל-אביב. לאחר היוודע דבר האסון, ספדו לה בני משפחתה במכתב.

רק לפני כמה חודשים חגגו לה בני משפחתה את יום הולדתה - האחרון. "לי בלטה מאוד ביופיה", כתבו בני המשפחה, "פרח נדיר שנגדע בעודו צעיר. בת נבונה וטובה, גאווה למשפחתה ולבית נווה-אור. כולנו המומים וכואבים את מותה בטרם עת" - לשון המכתב.