לגארד: "האפשרויות לאישוש הכלכלה הולכות ומצטמצמות"

יו"ר קרן המטבע: "הצמיחה החלשה ומאזני האשראי החלשים של הבנקים והממשלות גורמים למשבר אמון" ■ לדבריה, "משבר האמון פוגע עוד יותר בצמיחה - וחוזר חלילה"

"האפשרויות לייצוג הכלכלה ואישושה מצטמצמות", כך אמרה היום (ו') כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), בריאיון לעיתון בגרמניה. "אני מאמינה שעדיין יש בפנינו אפשרויות לאישוש הצמיחה, אולם הן הולכות ומצטמצמות".

לגארד חזרה על אזהרותיה מהשבועות האחרונים כי "הצמיחה החלשה ומאזני האשראי החלשים של הבנקים והממשלות גורמים למשבר אמון, אשר מחמיר את הפגיעה בצמיחה - וחוזר חלילה".

"מעגל האימים הזה צובר מומנטום, ונדרשים צעדים מטעם מובילי המדיניות הפיננסית כדי לעצור אותו", דברי לגארד, שהוסיפה לטעון כי יציבות המערכת הפיננסית העולמית "מוטלת בספק" על רקע משבר החובות הריבוניים. "העובדה שאנחנו עדיין מתמודדים עם בעיות קשות שלוש שנים לאחר קריסת ליהמן ברדרס - היא סיבה לדאגה", סיכמה לגארד.

דבריה של יו"ר קרן המטבע מגיעים על רקע פגישתם של שרי האוצר של האיחוד האירופי, יחד עם נציגי הבנקים המרכזיים, היום ומחר בורשה, פולין, כדי לדון בדבר משבר החובות הריבוניים באירופה. לראשונה, מצטרף למפגש של שרי האוצר ונגידי הבנקים באירופה גם שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, כדי להאיץ בקובעי המדיניות האירופאים לנקוט בצעדים פיסקאליים ומוניטאריים כדי לטפל במשבר.