ברזילי: למנוע מעו"ד פירון לכנס את המועצה הארצית בלשכה

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, עתר נגד עו"ד צבי פירון, ממחנהו של ראש הלשכה הקודם עו"ד יורי גיא-רון, ונגד יתר חברי המועצה הארצית של הלשכה

המאבקים הפנימיים בלשכת עורכי הדין מגיעים שוב לבתי המשפט: שופט בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, קובי ורדי, ידון מחרתיים (ג') בעתירה מינהלית שהגיש בסוף השבוע ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, נגד עו"ד צבי פירון, ממחנהו של ראש הלשכה הקודם עו"ד יורי גיא-רון, ונגד יתר חברי המועצה הארצית של הלשכה.

ברזילי מבקש למנוע מפירון, המגדיר את עצמו יו"ר זמני של המועצה הארצית של הלשכה, מלכנס את המועצה הארצית בבית הלשכה בירושלים בשבוע הבא.

בעתירה שהגיש ברזילי, באמצעות עו"ד אמנון יצחקניא, הוא טוען כי אנשיו של גיא-רון "אינם משלימים עם בחירתו של ברזילי לראש הלשכה, אינם מכבדים את הכללים הדמוקרטיים ואינם משלימים עם העובדה כי הציבור על ברזילי את מלאכת הובלתה של הלשכה, ולכן הם מבקשים ליצור עובדות בשטח בטרם יעלה בידו להקים קואליציה, ולסכל את האפשרות שהוקנתה לראש הלשכה להביא לביטוי מלא של דבר בחירתו".

על-פי כללי הלשכה, ראש הלשכה צריך לכנס את המועצה הארצית, ובמסגרת הישיבה הראשונה או השנייה לבחור כמה ממוסדותיה של הלשכה - יו"ר קבוע למועצה הארצית, את הוועד המרכזי (שראש הלשכה עומד בראשו), ועדת הכספים של הלשכה ועוד.

עד כה כינס ברזילי את המועצה לישיבה אחת, ואולם זו פוצצה לאחר שברזילי סגר את הישיבה משלא נענה לדרישתם של אנשי גיא-רון לבחור את פירון ליו"ר זמני של המועצה.

אנשיו של גיא-רון וחברים נוספים במועצה הארצית המשיכו את הישיבה לאחר שזו ננעלה, ולטענת ברזילי כל ההחלטות שהתקבלו על-ידם אינן תקפות, מאחר שהתקבלו שלא כדין ותוך חריגה מסמכות.

המהלכים האחרונים בלשכה מתקיימים בצל איום מצד שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן. אל נאמן הגיעו הדיה של ישיבת המועצה הארצית שפוצצה, תוך שנמנע משופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, שהוזמן לישיבה, לשאת את דבריו.

בטקס פתיחת שנת המשפט בשבוע שעבר אמר נאמן כי אם הצדדים בלשכה לא יתיישבו ויקיימו ביניהם הידברות, הוא ישקול בתוך חודש ימים "להלאים" את סמכויותיה של הלשכה, כך שמשרד המשפטים יטפל בעניינים שהלשכה מנהלת זה 50 שנה - פיקוח על מתמחים, בחינות הסמכה ומנגנון האתיקה. במקרה כזה, שוררת על הלשכה לא רק סכנת פילוג אלא סכנת סגירה ופירוק.