קשת ודה בוקס הקימו חברה שתפתח מוצרי דיגיטל לתוכניות טלוויזיה

חברת Screenz מתכוונת להציע מוצרים כמו אפליקציית המשחק בשידור חי של "אל תפיל את המיליון", לצד פיתוח של פעילות אונליין כמו ב"כוכב נולד" ו"האח הגדול"

השינויים שעובר שוק הטלוויזיה בשנים האחרונות עם כניסתו המואצת של האינטרנט לצד הסמארטפונים והטאבלטים הביאה שתיים מהחברות הפעילות בתחום המדיה והניו-מדיה לשלב כוחות.

זכיינית ערוץ 2 קשת וחברת המדיה והדיגיטל הישראלית דה בוקס מקימות יחד את חברת Screenz.

החברה החדשה, שתוצג לראשונה בכנס של תעשיית הטלוויזיה MIPCOM שייערך ב-3-6 באוקטובר בקאן שבצרפת, תשלב את היכולות של זרוע האינטרנט והדיגיטל של קשת, mako, לצד היכולות הקריאטיביות והניסיון הבינלאומי של דה בוקס, שפועלת בשנים האחרונות מול גופים כמו קוקה-קולה, דיסני ונייקי.

הרעיון להקמת החברה, הוא להציע שורה של מוצרים נלווים לסדרות טלוויזיה והפקות שונות, כדי לעזור לחברות השידור למצוא את הקהל במקומות שבהם הוא נמצא היום.

מחקרים שנערכו לאחרונה הראו כי כ-53% מהאמריקנים נחשפים לתוכניות חדשות דרך האינטרנט ופחות דרך פרומואים בטלוויזיה. Screenz מתכוונת לעזור לחברות הטלוויזיה למצוא את הקהל שלהן דרך הערוצים השונים - מחשב, סלולר וטאבלט - ולסייע להן בפעילות קרוס מדיה על כל המסכים הללו.

בין המוצרים שמציגה Screenz בפורטפוליו שלה ניתן לראות את הפעילות שעשתה קשת עם השעשועון "אל תפיל את המיליון", במסגרתו ניתן היה לשחק במשחק על גבי האייפון מול השידור החי בטלוויזיה. ההצלחה של האפליקציה הסלולרית הגיעה ל-12% ממשקי-הבית בישראל.

פעילויות נוספות הן המשחק שפיתחה דה בוקס ל-"101 דרכים לעוף משעשועון", כמו גם הפעילויות האינטראקטיביות שיזמה mako ב"כוכב נולד" (דירוג שירים תוך כדי שידור) ו"האח הגדול".

Screenz מכוונת את מוצריה בעיקר לשוק הגלובלי ותאפשר להתאים אותם לסדרות ולתוכניות השונות של חברות השידור וההפקה. העובדה שמרבית מהפריים-טיים היום מסביב לעולם נסוב סביב פורמטים טלוויזיוניים כמו "האח הגדול" ו"כוכב נולד", אמורה לעזור לסקרינס בהתאמת המוצרים לשווקים גלובליים.

"בתור חברה שמפעילה בעצמה ערוץ טלוויזיה, אנחנו מבינים את הדינמיקה עסקי המדיה ואת הצורך לעזור לתוכניות טלוויזיות לצבור קהל במהירות", אומר יובל נתן, עורך mako.

לדבריו, "תוכניות שמשלבות פעילות גם בערוצים אחרים כמו אינטרנט וסלולר משפרות את ההחזר על ההשקעה (ROI), הרייטינג וההכנסות מפרסום אונליין. Screenz יכולה לסייע בכך ואף יותר מזה".

לדברי מנכ"ל דה בוקס, אלי אוזן, "חברות הטלוויזיה שיצליחו לשרוד את המהפכה ולפרוח, הן אלה שישרדו את השינוי בהרגלי הצפייה של הצופים. ל-Screenz יש ניסיון ייחודי ובינלאומי בתחום הניו-מדיה, שיכול לסייע לחברות שידור והפקה לשפר את הרווחיות, הרייטינג והמיתוג שלהן".

להכיר את Screenz