פישר מוטרד: "קשה להתעלם מעוצמת הפסימיות באוויר"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בראיון לרשת "רויטרס": "הבקשה לכינון מדינה פלסטינית לא תפגע בכלכלת ישראל, עם זאת, הידרדרות ביחסים עם הפלסטינים תהיה בעלת השלכות כלכליות חמורות" ■ בהתייחס להודעת הריבית הקרובה: "מצב הרוח נעשה גרוע יותר"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר אמר היום (א') בריאיון לרשת "רויטרס" כי הבקשה להכרה במדינה פלסטינית עצמאית באו"ם לא תגרום בהכרח לאי יציבות של הכלכלה הישראלית.

"מדובר בכלכלה קטנה ביחס לכלכלה שלנו, כמו כן מדובר בכלכלה קטנה מאוד ביחס לאיזור המזרח התיכון; כלכלת ישראל גדולה פי 20 מכלכלת הפלסטינים", אמר פישר לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית הגיש את בקשתו לאו"ם לכינון מדינה פלסטינית. נציין כי הנגיד שוהה בוושינגטון בועידת קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי.

פישר הדגיש בדבריו כי באם בקשת ההכרה במדינה הפלסטינית תישא אופי אלים ותוביל להתפתחויות פוליטיות שליליות, יהיו לכך גם השלכות משמעותיות כלכליות וזה ישפיע על באופן ניכר על כלכלת ישראל.

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הביע בדבריו חשש מפני האטה בכלכלתה של ארה"ב וכמו כן חשש מפני משבר החוב באירופה ואמר כי תהיה לכך השפעה ברורה גם על ישראל.

פישר סירב להתייחס לריבית בנק ישראל לחודש אוקטובר ולשאלה האם המשבר באירופה יגרום להורדת הריבית בארץ, אך אמר "מצב הרוח נעשה גרוע יותר ויש הרבה פחות אופטימיות באוויר", אמר עוד הוסיף פישר והדגיש את האווירה השלילית "קשה להתעלם מעוצמת הפסימיות שאני שומע", אמר.

בהתייחסותו לזירה הגיאו פוליטית וליכולת של ישראל לחזק את הקשרים הכלכליים עם מדינות ערב אחרי המהפיכות שהתחוללו בהן, אמר פישר "עד כה זה נראה יותר שלילי מחיובי".

נציין כי הודעת הריבית של בנק ישראל תפורסם ביום שני הקרוב, על פי סקר הכלכלנים של רויטרס, בנק ישראל צפוי השבוע להותיר את הריבית על 3.25%.