סיכום שנה בטלוויזיה: כמה זמן מבלה הצופה הישראלי מול המסך?

תשע"א הסתיימה בעלייה בצפייה בפריים-טיים ■ הצופה הישראלי בילה כ-5 שעות מול המסך הקטן מדי יום, והוא מעדיף לצפות בערוצים 1, 2 ו-10 בשעות הפריים-טיים

הצופה הישראלי צופה בטלוויזיה במשך יותר מ-5 שעות ביום ומעדיף לצפות בערוצים 2 ,1 ו-10 בשעות הפריים-טיים - כך על-פי נתוני הצפייה בטלוויזיה לשנת תשע"א.

מועד סיום השנה העברית תשע"א הוא זמן מצוין לבחון את השינויים בהרגלי הצפייה של הציבור הישראלי. מתברר כי בשנה הזאת, תעשיית הטלוויזיה זכתה לאמון גדול מצד הציבור, שבא לידי ביטוי בישיבה ממושכת יותר מול המרקע.

מצד הערוצים, הזכייניות וחברות הכבלים והלוויין, הדבר בא לידי ביטוי בהשקת תוכניות חדשות והשקעת תקציבים גדולים יותר מבעבר. הדבר נתן את אותותיו בין היתר בכך שתשע"א הייתה השנה בה נרשם נתון הצפייה הגבוה ביותר בפריים-טיים בקרב משקי-הבית היהודיים - 64% ממשקי-הבית מבלים מדי ערב מול הטלוויזיה.

כמו כן, אם בשנת תש"ע הובילו הכבלים והלוויין על ערוצי הברודקאסט בין השעות ה-20:00 ל-23:00, כך שהראשונים זכו ל-50.5%, וערוצי הברודקאס ל-49.5% - בשנת תשע"א המגמה השתנתה, כך שהברודקאסט רשם נתון של 52.4%, והכבלים והלוויין השיגו 47.6%.

זאת הייתה גם שנה של הצלחות בינלאומיות של הפקות מקור: "לעוף על המיליון" של ערוץ 10 נמכרה לשידור ל-NBC, לאנטנה 3 בספרד; "רמזור" של קשת עלתה לשידור בערוץ FOX בארה"ב וברוסיה, שם מופקת בימים אלה העונה השנייה; "חטופים" של קשת נמכרה ל-SHOWTIME ותעלה לשידור באוקטובר 2011.

כמו כן, "נראה אותך" של הזכיינית נמכר ל-11 מדינות ביניהן ביניהן גרמניה, יוון, טורקיה דנמרק, צרפת אוסטרליה. לבסוף, "בקרוב אהבה" של קשת נרכשה להפצה על-ידי אנדמול ותעלה לשידור בדנמרק כבר בחודש הבא.

הפורמט של "צחוק מעבודה" מבית רשת נמכר לסין ולשוודיה בשנה האחרונה. חברת yes מכרה את זכויות הסדרה "בלו נטלי" לחברת אלקטוס בבעלותו של בן סילברמן. לבסוף, הוט זכתה להצלחות משמעותיות כאשר "הבורר" נמכרה ל-FOX, "תמיד אותו חלום" הופץ השנה כסרט בארה"ב, "חצויה" נמכרה עד כה ל-78 מדינות בעולם, "תמרות עשן" נמכרה ל-NBC; ו"מחוברים" ו"מחוברות" נמכרה לכ-18 מדינות באירופה וארה"ב.

ארץ נהדרת
 ארץ נהדרת