שריפה במפעל לייצור האייפון והאייפד; פס הייצור לא נפגע

רויטרס דיווחה לפני מספר שעות כי שריפה פרצה על גג המפעל של פוקסקון, החברה שמייצרת בין היתר את מכשירי האייפון והאייפד של אפל ■ אין נפגעים וככל הנראה פס הייצור לא נפגע

ושוב תקרית בטיחותית חמורה במפעל של חברת פוקסקון בסין, אך נדמה שהפעם הנזק לא כולל נפגעים בנפש. רויטרס דיווחו לפני מספר שעות כי שריפה גדולה פרצה על גג המפעל, ככל הנראה כתוצאה מקצר חשמלי בכבלי החשמל שנמצאים על הגג. דובר רשמי של המפעל סיפר לרויטרס כי אין נפגעים בנפש וכי לא צפויים שיבושים בפעולת המפעל ובפס הייצור שלו.

הבעלים של האתר MacRumors, ארנולד קים, פרסם תמונה של השריפה באמצעות חשבון הטוויטר שלו, וגולש אחר מיהר להעלות סרטון וידיאו של השריפה ליו-טיוב:

מפעלי האלקטרוניקה של פוקסקון, הממוקמים במספר ערים בסין, עלו לכותרות בעיקר בגלל המפעלים הספציפיים בערים שנזן ושנדאו, ואלו המפעלים האחראים על הייצור של מכשירי האייפון והאייפד של אפל. המפעל הספציפי שבו פרצה הבוקר שריפה ממוקם במחוז שנדונג ובו כ-80 אלף עובדים מרכיבים ומייצרים מחשבים וחלקי מחשב שונים.

כזכור, לפני 4 חודשים אירע פיצוץ במפעל של החברה בשנדאו, גם כן בעקבות שריפה שפרצה בו, אך בפעם הזו התוצאות היו קשות הרבה יותר: שני עובדים נהרגו ורבים אחרים נפצעו. הכותרות השליליות שמלוות את המפעל הזה בשנים האחרונות קשורות גם לתנאי העבודה הקשים שבהם מועסקים אלפי העובדים שמרכיבים ומייצרים את הגאדג'טים הנחשקים שלנו.

תנאי העבודה הללו הובילו ללא מעט עובדים במפעל לסיים את חייהם בקפיצה מגג המפעל, מכיוון שלא יכלו לעמוד בעומס העבודה שנדרשה מהם.