ניתוח: כמה תרוויח משפחה ישראלית מהמלצות טרכטנברג?

אם כל ההמלצות של ועדת טרכטנברג יתקבלו, ב-2016 ייהנו הורים לילדים קטנים מתוספת להכנסת משק-הבית ■ הורים לילדים בוגרים רק יפסידו

היום שאחרי הגשת ההמלצות של ועדת טרכטנברג: מי באמת ירוויח ומי יפסיד? "גלובס" ניתח, יחד עם חברי הוועדה, איך השינויים המוצעים בתחומי המיסוי, החינוך והרגולציה ישפיעו, בהנחה שיתקבלו וייושמו, על ההכנסות של 3 משפחות טיפוסיות בישראל, והאם יוכלו סוף-סוף לסגור את המינוס בבנק.

לפי הסימולציות שנעשו, המשפחות שצפויות ליהנות לבסוף מההמלצות, גם אם לא באופן מיידי, הן משפחות שבהן זוג הורים עובדים וילדים עד גיל 9.

המשפחות הללו צפויות ליהנות מההטבות בתחום החינוך, שעשויות להגיע עד 2,400 שקל בחודש (נטו). עם זאת, הגידול בהכנסה מותנה ביכולת היישום של ההמלצות בתחום החינוך, הכרוכות בהשקעה של כ-20 מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות.

חשוב לציין כי גם אם היישום יהיה מלא, כלל ההטבות יתקבלו עד 2016. מנגד, משפחות עם ילדים גדולים או ללא ילדים אשר שייכות לחמישון העליון, צפויות להפסיד הרבה כסף.

"ההתרכזות במשפחות הצעירות עם ילדים קטנים נובעת מהפער בין ההוצאות הגבוהות בגין טיפול בילדים בגיל הרך לבין ההכנסות הנמוכות יחסית במהלך ההתפתחות התעסוקתית (בתחילת החיים התעסוקתיים ההכנסה נמוכה ואז עולה)", הבהיר בכיר בוועדה.

החזון העתידני של טרכטנברג
 החזון העתידני של טרכטנברג