אתר חדש חושף: כמה מרוויחים עובדים בפייסבוק או גוגל?

עובד לשעבר בגוגל ניצל את כישוריו כדי להקים אתר שכל ייעודו הוא להציג את המשכורות הממוצעות של תפקידים שונים בחברות ההיי-טק המובילות ■ אז מי משלמת הכי הרבה?

נכון שתמיד רציתם לדעת כמה מרוויח עובר גוגל או פייסבוק? ובכן, האמת יוצאת לאור. בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' דיווח במהלך סוף השבוע כי ג'ונס, עובד לשעבר בגוגל, הקים אתר אינטרנט מיוחד שבאמצעותו ניתן לראות מהן המשכורות הממוצעות בחברות ההיי-טק המובילות בשוק לפי תפקידים שונים.

האם מדובר במחירון ה-'לוי יצחק' של תעשיית ההיי-טק העולמית? לא בטוח שזו הכוונה, אך לאתר האינטרנט החדש שהקים גארת' ג'ונס יש ערך מוסף, מלבד הסקרנות והמציצנות כמובן. באתר, שכתובתו היא TechCompanyPay.com, יש מנוע חיפוש בו ניתן להזין את שמותיהן של חברות היי-טק שונות, ומתחת לחיפוש יופיעו התוצאות ברשימה ארוכה המסודרת לפי גובה השכר הממוצע באותה חברה. ג'ונס מסביר כי המידע המופיע באתר שלו אינו מבוסס על נתונים סודיים, אלא אך ורק על מידע המפורסם באופן חוקי ורשמי על ידי אותן חברות, והוא זמין לכל גולש באינטרנט.

בנוסף, ג'ונס לא מתחייב לסכומי השכר המדוייקים שמופיעים בתוצאות החיפוש, ומדגיש כי אלו ממוצעים בלבד. כך, לדוגמה, חוקר תוכנות נוזקה ווירוסים בפייסבוק (Malware Researcher) מרוויח בממוצע כ-115 אלף דולר בשנה, ואילו מהנדס פתרונות ללקוחות בגוגל (תפקידו הקודם של ג'ונס), מרוויח בממוצע כ-86 אלף דולר בשנה.

לחיצה על התפקידים השונים המופיעים בתוצאות החיפוש באתר הזה תוביל את המחפש גם לעמודי הפרופיל של אותם בעלי תפקידים הרשומים בלינקדאין. המשמעות היא שבמידה ומצאתם את התפקיד שמתאים לכם, ואתם רוצים לברר פרטים נוספים ממישהו שכבר מחזיק במשרה זו או עובד בחברה שמגייסת לתפקיד הזה, תוכלו ליצור איתו קשר בקלות, באמצעות הרשת החברתית העסקית.

המטרה של האתר הזה, וביצוע קליל כל כך של ממוצע המשכורות בתעשיה הזו, נועד ככל הנראה לאפשר למועמדים חדשים לאותם תפקידים איזושהי פרספקטיבה לגבי התפקיד שאליו הם מועמדים בחברה מסוימת, ומה השכר הממוצע שבצידו. בנוסף, מידע שכזה יכול להציג את פערי השכר של תפקידים דומים בחברות שונות, דבר שיכול לסייע במשא ומתן שמועמד מסוים מנהל עם כמה חברות במקביל.

יחד עם מנוע החיפוש, האתר מציג גם את החברות המובילות מבחינת ממוצע השכר שהן משלמות לעובדיהן. כך, לדוגמה, במקום הראשון נמצאת טוויטר שבה השכר הממוצע עומד על כ-120 אלף דולר לעובד בשנה, במקום השני אפל עם שכר ממוצע של כ-113 אלף דולר לעובד בשנה ובמקום הרביעי נמצאת פייסבוק שמשלמת בממוצע כ-105 אלף דולר לעובד בשנה.