הבום הגדול: אנדריי קירילנקו מצטרף לצסק"א מוסקבה

החתמה ענקית לאלופת רוסיה: כוכב יוטה ג'אז חתם לשלוש שנים, אך יוכל לעזוב ל-NBA במידה שתסתיים השביתה בליגה

הימים הקרובים אמורים להיות מכריעים בכל הקשור לעתיד השביתה ב-NBA, אבל השחקנים בליגה ממשיכים לחתום בקבוצות באירופה. מי שרושמת את ההחתמה הגדולה ביותר בקיץ הנוכחי היא צסק"א מוסקבה, שהודיעה היום (ג') על החתמתו עד 2014 של כוכב יוטה ג'אז, אנדריי קירילנקו.

לקירילנקו יש אופציה בחוזה שמאפשרת לו לחזור ל-NBA מיד עם סיום השביתה.

קירילנקו, 30, הוא השחקן המשמעותי ביותר שחותם בקבוצת יורוליג. הוא נבחר בדראפט בידי יוטה ג'אז ב-1999 (מקום 24) והפך לשחקן האירופי הצעיר אי פעם שנבחר בדראפט - בגיל 18 וחצי. הוא הצטרף לג'אז ב-2001, וב-10 העונות שלו בקבוצה הוא רשם ממוצעים של 12.4 נקודות ו-5.6 ריבאונדים ב-30.8 דקות.

שכרו של קירילנקו בעונה האחרונה ביוטה עמד על 17.82 מיליון דולר, והוא היה השחקן השביעי בליגה מבחינת רמת שכר. עם זאת, הוא אינו מחזיק חוזה לעונה הבאה ביוטה אחרי שהעדיף להפוך לפרי-אייג'נט ולבחון הצעות נוספות. לעובדה שהוא אינו מחזיק בחוזה עשויה להיות השלכה גם במידה שהליגה תיפתח, במצב כזה עשוי קירילנקו להעדיף להישאר באירופה במידה ולא יגיעו הצעות גדולות עבורו.

"אני מאושר לחזור לרוסיה לקבוצת נעוריי. זו הזדמנות גדולה עבורי לחזור ולשחק שוב מול הקהל הרוסי, הקרובים שלי והחברים שלי ברוסיה. לצסק"א יש סגל חזק מאוד", אמר קירילינקו. במידה והשביתה ב-NBA תתארך, צסק"א תצא לעונה עם אחד הסגלים הנוצצים ביותר אחרי שהחתימה בתחילת הקיץ שחקן NBA נוסף - את ננאד קסטיץ' מבוסטון סלטיקס.

קירילנקו הוא שחקן ה-NBA ה-50 במספר שחותם הקיץ בקבוצה מחו"ל, והשחקן השביעי שמגיע לרוסיה.