ארה"ב: מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים - לפי הצפי

(עדכון) - סקר ה-APD הפתיע לטובה כשהצביע על יצירה של 91 אלף משרות חדשות ■ ביום ו' הקרוב יתפרסם דוח התעסוקה בארה"ב, לאחר הדוח באוגוסט שהצביע על יצירה של אפס משרות

בזירת המאקרו, התפרסם היום (ד') בשעה 14:15 (שעון ישראל) נתוני סקר ה-APD, המציג נתונים ראשוניים של כמות המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בשוק האמריקני בחודש ספטמבר - וזאת, לקראת דוח התעסוקה שעתיד להתפרסם ביום ו' הקרוב.

על פי הסקר, נוצרו בארה"ב בחודש ספטמבר כ-91 אלף משרות חדשות - לעומת צפי ליצירה של 76 אלף משרות חדשות בלבד במשק האמריקני, ובהשוואה ל-91 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש החולף. מאוחר יותר, התפרסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים, שעמד על 53 נקודות, בדיוק בהתאם לצפי - ובהשוואה לרמה של 53.3 נקודות בחודש החולף.

נציין כי המשקיעים נשאו עיניהם בציפייה לנתון המדובר, לאחר דוח התעסוקה הסופי בחודש אוגוסט שהצביע על יצירה של אפס משרות בשוק האמריקני - ולאחריו, הכריז נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על העברה לאישור בקונגרס של תוכנית ענק בהיקף 400 מיליארד דולר, ליצירת מקומות עבודה חדשים בארה"ב.

באשר לדוח התעסוקה ביום ו' הקרוב, צופים האנליסטים כי יצביע על יצירה של 59 אלף משרות חדשות בשוק האמריקני בספטמבר, כאשר האבטלה תישאר בשפל של 20 שנה - ברמה של 9.1%.

"שוק התעסוקה בארה"ב לא יתאושש"

"ראינו קפיצה בנתוני הייצור והתעסוקה שמעידים על המשך ההתאוששות. אולם ייתכן ואנחנו קצת מאחרים", אמר ג'ואל פרקן (Joel Prakken), יו"ר בית השקעות. "ללא צמיחה משמעותית של סקטור השירותים, שוק התעסוקה בארה"ב לא יתאושש כראוי".