הבנקים: "הסיכון גדל, אבל השוק אטרקטיבי לטווח הארוך"

הפועלים: "אי אפשר להתעלם מכך שירידות השערים הביאו שורה של מניות להיסחר במחירים אטרקטיביים" ■ בלאומי מצטרפים: "לטווח הארוך, רמת המכפילים נמוכה"

בבנקים הגדולים מסכמים את שבוע המסחר, ומציינים את התנודתיות בשווקים שמגבירה את חוסר הוודאות ואת רמת הסיכון בכניסה לשוק. מנגד, מציינים בפועלים ולאומי - כי הירידות האחרונות הובילו ל"רמת מכפילים אטרקטיבית בשוק", ולכן ממליצים על רכישה של מניות לטווח הרחוק.

"עלייה ברמת אי הוודאות בשוקי ההון, בחודשים ובעיקר בשבועות האחרונים, הובילה לעלייה משמעותית ברמת הסיכון", מסבירים כלכלני בנק הפועלים בסקירה השבועית. "להערכתנו, מרבית הגורמים שהעלו את רמת אי הוודאות הינם משמעותיים, ובעלי השפעה לטווח הבינוני והארוך. אנו מעריכים כי רמת התנודתיות תמשיך להיות גבוהה, וירידות שערים נוספות תיתכנה".

מנגד, בפועלים מוסיפים כי "אי אפשר להתעלם מכך, שירידות השערים האחרונות הביאו לכך ששורה ארוכה של מניות נסחרות כיום במחירים אטרקטיביים להשקעה בראיה ארוכת טווח, בפערים דו ספרתיים מתחת לשוויין הכלכלי, ובמקרים מסוימים אפילו מתחת לשווי המזומנים או הנכסים שלהן". לאור זאת, ממליצים בפועלים על השקעה במספר מניות, בהסתכלות ארוכת טווח.

"אנו סבורים כי משקיע בעל אורך נשימה עשוי למצוא ברמות המחירים הנוכחיות הזדמנות לבניית פוזיציה ארוכת טווח, תוך התחשבות בסיכון הגבוה שטמון בטווח של השבועות ואולי אף החודשים הקרובים, שלהערכתנו ימשיכו להתאפיין בתנודתיות גבוהה", כותבים בפועלים. "מאידך, אין ספק כי למרבית הלקוחות, בעלי פרופיל של שנאת סיכון נמוכה עד ממוצעת, עדיין לא מומלץ להחזיק ברכיב מנייתי מלא, לאור התנודתיות הגבוהה בשווקים כאמור".

בבנק לאומי סוברים כי "בטווח הקצר התנודתיות החריפה תימשך, ומגמת המסחר תושפע בעיקר מההתפתחויות העולמיות, בעיקר באירופה ובארה"ב. נדגיש כי מגמת המסחר עודנה שלילית וייתכן שיחלוף זמן לא מבוטל עד שנחזור למגמה חיובית. עם זאת, בהסתכלות לטווח הארוך, להערכתנו רמת המכפילים נמוכה".