בן-דב "הציל" את טאו מפירעון מיידי של 17 מ' ש' לבינלאומי

בעל השליטה בטאו העניק לה הלוואה בהיקף 180 א' ש' - כתשלומי ריבית על חובותיה לבינלאומי ■ טאו תידרש להציג ביטחונות נוספים עד ה-23 באוקטובר, כדי להימנע מפירעון מיידי של החוב

חברת טאו תשואות שבשליטת אילן בן-דב, הודיעה הערב (ב') לבורסה בת"א, כי קיבלה הבוקר פנייה מהבנק הבינלאומי לפרוע באופן מיידי את יתרת האשראי On call של החברה בבנק, המסכמת בכ-17.3 מיליון שקל.

מהבינלאומי נמסר כי הדרישה הגיעה לאור הרעה בשווי הביטחונות של החברה לאשראי וכן כיוון שלא שילמה ריבית בגינו. זאת, לאחר שבאוגוסט האחרון הביע הבנק דאגה מחובותיה של טאו אליו, לאור העובדה שהשיעבוד שניתן לאשראי - כמיליון מניות סאני שברשות טאו - כבר אינו מספיק גבוה ביחס לגובה האשראי, עקב הירידה בערך מניותיה של סאני.

בהתאם להסכם בין הצדדים, יחס הבטוחה לחוב (‏LTV‏) עומד על כ-60%, כך שמול ההלוואה בהיקף נוכחי של 17.3 מיליון שקל, צריכה טאו להעמיד בטוחות בהיקף של כ-28.5 מיליון שקל.

מטאו נמסר כי לאור מגעים שניהלה עם הבנק לאחר קבלת הפנייה, החליט הבנק שלא להעמיד את האשראי לפירעון מיידי, כתלות במספר תנאים, ביניהם פירעון מיידי של הריבית על האשראי והצגת ביטחונות נוספים. על פי דרישת הבינלאומי, תידרש טאו לשלם היום (10 באוקטובר 2011) את יתרת הריבית על האשראי, בהיקף כולל של 180 אלף שקל, וכן להעמיד ביטחונות נוספים לאשראי עד ה-23 באוקטובר 2011.

מטאו נמסר כי דירקטוריון החברה אישר קבלה של הלוואה בגובה תשלום הריבית הנדרש, לצורך העברתה לבינלאומי, מבן-דב - אולם, לא צויין מאילו מקורות סיפק בן-דב את ההלוואה. כמו כן נמסר מטאו כי "החברה בוחנת את המשך צעדיה והאפשרויות העומדות בפניה להעמדת הביטחונות הנוספים".