אחרי ההסתדרות: הסגל האקדמי הזוטר מצטרף לשביתה

הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר דורש מוועד ראשי האוניברסיטאות להפסיק את העסקתם של אנשיו במתכונת קבלנית ■ ועד ראשי האוניברסיטאות: הודעה תמוהה בעיצומו של מו"מ

חודש אוקטובר צפוי להסתיים בגל השבתות במסגרת המאבק החברתי בישראל: השביתה הכללית במשק שצפויה להתחיל בעוד כשבועיים תימשך בעצרת הענק שמתוכננת ב-29 באוקטובר, וצפויה להמשיך בהשבתת הלימודים באוניברסיטאות. יומיים לאחר מכן צפויה "שביתת עם", עליה הודיעו אמש ראשי המאבק החברתי.

הסגל הזוטר באוניברסיטאות מצטרף למחאה של יו"ר ההסתדרות עופר עיני על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן. בהודעה של הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר נמסר כי הוא דורש מוועד ראשי האוניברסיטאות להפסיק את העסקתם של אנשיו במתכונת קבלנית ואת הקצאתם של כ-60 מיליון שקל מהכספים שיועדו לרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה, למען יצירת תנאי עבודה וקידום ראויים לחברי הסגל האקדמי הזוטר. לשם כך, החליטו חברי הפורום להשבית את היום הראשון ללימודים ב-30 באוקטובר.

גורמים מטעם ועד ראשי האוניברסיטאות הביעו פליאה על ההחלטה להשבית את הלימודים, וטענו כי בימים אלה מתקיים משא ומתן עם נציגי הסגל הזוטר על תנאי העסקתם. "מבחינתנו, אפשר וצריך לקיים את המשא ומתן באופן מהיר וענייני במטרה למנוע פגיעה כלשהי בתחילת שנת הלימודים המתקרבת", אמרו בוועד ראשי האוניברסיטאות.