IDC: שוק שירותי המחשוב בארץ יצמח השנה 9.3%

בשנת 2010 צמח שוק ה-IT הישראלי ב-6.5% ל-7.7 מיליארד שקל, וצפוי להתחזק השנה לכ-8.4 מיליארד שקל ■ הצמיחה לא תגיע מהגידול בביקושים לשירותי הענן, אלא משינוי עמוק במגזר

שוק שירותי המחשוב (IT) הישראלי חוזר לצמיחה מהירה. בשנת 2010, צמח השוק ב-6.5% ל-7.7 מיליארד שקל, כך לפי המחקר השנתי של IDC. המגמה צפויה להתחזק השנה וב-IDC מדברים על צמיחה צפויה של 9.3% לכ-8.4 מיליארד שקל.

המחשוב הארגוני עובר תקופה של זעזועים לאור התאוצה של תחום מחשוב הענן. סגמנט זה מעביר חלק הולך וגדל של הפעילות מהמחשוב הארגוני לחוות שרתים מרוחקות. גדעון לופז, מנהל IDC ישראל, מעריך שהצמיחה הצפויה במגזר ה-IT לא תגיע מהגידול בביקושים לשירותי הענן, אלא משינוי עמוק במגזר שירותי המחשוב המקומי.

"השוק הישראלי פיגר במשך השנים מבחינת שיעור השירותים מכלל שוק המחשוב", טוען לופז, "אבל כעת נכנס לזה בצורה יותר משמעותית ומכאן בעיקר נובע הגידול הצפוי בעתיד הקרוב. הצמיחה צפויה להיות סביב נושא האינטגרציה של המערכות המחשוב והטכנולוגיה. צריך לגרום למערכות החומרה והתוכנה המתוחכמות, שנרכשו בעשור הקודם, להשפיע על הביצועים ועל התהליכים העסקיים בארגון. המהות של פרויקט המחשוב הארגוני הפכה לאירוע בעל השפעה יותר עסקית ופחות טכנולוגית".

המחקר, שנערך על-ידי חני שטרן מ-IDC ישראל, מביא בחשבון את הביקוש לטווח הארוך, ולא מביא בחשבון זעזועים כלכליים שעלולים להתרחש בעתיד. לפי הדוח, המגזר הפיננסי אחראי על חלק הארי מההוצאה המקומית על שירותי IT (26%). מלבדו, משפיעים באופן מהותי המגזר הציבורי (25%), שכולל את הצבא, הממשלה והרשויות המקומיות, והמגזר התעשייתי (15%).

ביחס לפעילות בשוק שירותי המחשוב הישראלי, מעריכים ב-IDC, כי השוק ימשיך במגמת הקונסולידציה שראינו בשנה האחרונה. ב-2010 לא נרשם בשוק שינוי משמעותי. חמש החברות המובילות בתחום היו מטריקס (עם נתח שוק של 15.5%), מלם-תים (11.2%), HP (10.4%), נס (8.5%) ו-IBM (7.8%). הסקירה של IDC כוללת חוזים בתחום של כוח אדם ופרויקטים של פיתוח תוכנה ותמיכה, ללא הוצאות על חומרה ותוכנה.

טכנולוגיית המידע צומחת
 טכנולוגיית המידע צומחת