דירוג השחקנים המרוויחים בטלוויזיה בארה"ב: צ'ארלי שין מוביל

שין, שעורר מהומות תקשורתיות ונזרק מהסדרה "שני גברים וחצי", הרוויח לפי "פורבס" כ-40 מיליון דולר בשנה ■ טינה פיי, כוכבת הסדרה "רוק 30", מובילה את דירוג השחקניות המרוויחות

למרות המהומות והעימות המתוקשר עם יוצרי הסדרה "שני גברים וחצי", השחקן צ'ארלי שין דורג במקום הראשון במצעד השחקנים המרוויחים בטלוויזיה האמריקנית.

המחקר, שפורסם במגזין "פורבס", מתייחס לתקופה שבין מאי 2010 למאי 2011 שבה הרוויח שין, להערכת המגזין, כ-40 מיליון דולר.

כזכור, לאחר העימות, נזרק שין מהתוכנית, והוא אינו לוקח חלק בעונה החדשה. עם זאת, יש לציין כי הוא ממשיך להרוויח כסף משידורי הסינדיקציה של התוכנית.

שין למעשה הרוויח פי שניים יותר מהבא בתור ברשימה - ריי רומנו, שתוכניתו "גברים בגיל העמידה" ירדה מהאוויר לאחר העונה השנייה. רומנו ממשיך להרוויח סכומים גדולים משידורים חוזרים של סדרת הלהיט "כולם אוהבים את ריימונד".

במקום השלישי נמצא סטיב קארל, שהרוויח בתקופה המדוברת כ-15 מיליון דולר. קארל, כוכב הסדרה "המשרד", מנסה בשנים האחרונות לפרוץ גם על המסך הגדול והיה שותף לכמה שוברי קופות.

בהמשך הרשימה נמצא מארק הרמון, שבניגוד לקודמיו עדיין מככב על המסך הקטן. הרמון הוא כוכב סדרת המתח "NCIS" שנמצאת על המסך כבר משנת 2003. השחקן הרוויח, לפי הערכת המגזין, 13 מיליון דולר, ומקורות בתעשייה אומרים כי הסדרה צפויה להמשיך להיות משודרת בשנים הקרובות.

ג'ון קרייר ולורנס פישבורן סוגרים את החמישייה הפותחת עם 11 מיליון דולר כל אחד. קרייר כיכב לצד שין בסדרה "שני גברים וחצי", ואילו פישבורן הופיע בסדרת הלהיט "CSI", אך לאחרונה הוא הודיע על חזרה למסך הגדול ועזב את הסדרה.

בסך-הכול הרוויחו 10 השחקנים המובילים כ-147 מיליון דולר, אך הרשימה בשנה הבאה צפויה להיות שונה לחלוטין, וזאת עקב גל העזיבות וביטול התוכניות.

הדירוג הנשי

ברשימה מקבילה שפורסמה מוקדם יותר השנה במגזין, אשר כללה את 10 הנשים המרוויחות בטלוויזיה האמריקנית, דורגו יחדיו במקום הראשון טינה פיי ואווה לוונג'ריה. שתיהן הרוויחו כל אחת 13 מיליון דולר בשנה.

פיי היא כוכבת וכותבת ראשית בסדרה "רוק 30", ואילו לוונג'ריה מככבת בסדרת הלהיט "עקרות-בית נואשות". עוד ברשימה: מרשה קרוס ("עקרות-בית נואשות") ומריסה האגירטה ("חוק וסדר").

המגזין מציין כי למרות שהרווחים על המסך הגדול הרבה יותר גבוהים מאלה שעל המסך הקטן, לפחות מבחינת 10 הנשים המרוויחות בטלוויזיה מדובר בעסקה טובה, שכן בניגוד לתפקידים מסורתיים בקולנוע, שם האישה משחקת בדרך-כלל את ה"בת-הזוג המסורה" או את "הדמות הנשית שנמצאת במצוקה" - בטלוויזיה הנשים מגלמות תפקידים איכותיים יותר של נשים חזקות, מסודרות ובעלות "רצון עצמי משלהן" שאינו נועד לתמוך בגבר שנמצא לצידן.

יחד עם זאת, חלק ניכר מהרווחים של הנשים מגיע מעבודות נוספות, כגון פרסומות, כתיבה ועוד.

גם ברשימת הנשים צפויים שינויים דרמטיים בשנה הבאה: 4 כוכבות הסדרה "עקרות-בית נואשות" שמככבות ברשימה צפויות להיות מחוסרות עבודה או לעבור לפרויקטים אחרים שכן העונה הנוכחית של הסדרה צפויה להיות גם האחרונה.

במגזין מציינים כי החישוב מתבסס על מקורות רבים בתעשייה הכוללים סוכנים, אולפנים, עורכי דין ומפיקים. המספרים הם ברוטו ואינם כוללים מסים או עמלות ששולמו לסוכנים.

השחקנים המרוויחים בטלוויזיה האמריקנית / צלם: רויטרס
 השחקנים המרוויחים בטלוויזיה האמריקנית / צלם: רויטרס