אחרי מודי'ס: גם S&P מאיימת לחתוך את דירוג צרפת

אחרי אזהרה דומה מטעם מודי'ס, ב-S&P מזהירים כי התקציב הממשלתי ועלויות הסיוע לבנקים עלולים לפגוע בדירוג צרפת ■ מאיימים לחתוך גם את דירוג איטליה, ספרד, אירלנד ופורטוגל

הלחץ באירופה נמשך, כאשר משבר החוב מוסיף לפגוע בצמיחת הכלכלות המקומיות: סוכנות הדירוג S&P הודיעה הלילה (ו') כי דירוג האשראי של צרפת - מהכלכלות הגדולות באירופה - נמצא בסיכון להורדה. זאת, לאחר שמודי'ס פרסמה אזהרה דומה בתחילת השבוע.

מ-S&P נמסר כי גם דירוג האשראי של איטליה, ספרד, אירלנד ופורטוגל נמצא בסכנת הורדה ברמה אחת או שתיים. בסוכנות הדירוג ציינו כי הם מתייחסים לתרחיש של המשך ההאטה בצמיחה שתוביל ל"תחתית כפולה" מחד, ולתרחיש של הורדות ריבית פתאומיות על רקע המיתון מאידך.

"התקציבים הממשלתיים המנופחים ועלויות הסיוע לבנקים עלולים להקשות על הגיוסים הממשלתיים בכל אחד מהתרחישים המדוברים", כתב בלייז גנגויין (Blaise Ganguin), אנליסט מ-S&P.

ב-S&P לוקחים בחשבון תרחיש של מיתון בראי ההאטה המשמעותית שחוותה אירופה ברבעון השני של שנת 2011, והובילה את סוכנויות הדירוג ואת בנקי ההשקעות הבולטים לחתוך את תחזיות הצמיחה לשנת 2012 - לממוצע שנע בטווח שבין 1-1.5%.