עסקת ענק בדרך? גוגל במגעים למימון הצעת רכש ליאהו

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: גוגל דיברה עם מספר חברות השקעה פרטיות כדי לסייע להן לממן הצעת רכש לעסקי הליבה של יאהו ■ עסקה כזו בין שתי ענקיות אינטרנט, אם וכאשר תתממש, תגרור חקירה של הגבלים עסקיים

גוגל מנהלת מגעים למימון הצעת רכש משותפת ליאהו , כך עפ"י דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל. לפי הדיווח, ענקית האינטרנט גוגל דיברה עם מספר חברות השקעה פרטיות כדי לסייע להן לממן הצעת רכש לעסקי הליבה של יאהו, מתוך מטרה להיעזר בחשיפה לאתר של יאהו למכירת פרסום מקוון.

בוול סטריט ג'ורנל לא מפרסמים את שמות החברות איתן גוגל ניהלה מגעים, אבל מציינים שעסקה כזו בין שתי ענקיות אינטרנט כמו גוגל ויאהו, אם וכאשר תתממש, תגרור חקירה של הגבלים עסקיים. לפי הדיווח, המגעים לא הבשילו לכדי הסכם רשמי, וייתכן שבסופו של דבר גוגל תיסוג.

גוגל מצטרפת למספר חברות שהביעו עניין ברכישת יאהו, בראש ובראשונה מיקרוסופט, ולפי הדיווח, האחרונה עשויה כעת לרקוח עסקה למימון מרכזי של הצעת רכש. עוד הביעו עניין קרנות פרייבט אקוויטי כמו בלאקסטון, Silver Lake, Providence, Bain Capital, ועוד.

יאהו, נזכיר, נמצאת בסחרור מאז הדחת (בשיחת טלפון) של המנכ"לית קרול בארטס בתחילת ספטמבר. יאהו שכרה את שירותיה של חברת היעוץ Allen & Co שתסייע לה בגיבוש אסטרטגיה, והיא עובדת בשיתוף גם עם Heidrick & Struggles למציאת מנכ"ל חדש.