דיווח: סמסונג עקפה את אפל ונוקיה במכירת סמארטפונים

אפל מיהרה להכריז על מכירות שיא של האייפון 4s בסוף השבוע הראשון להשקתו, אך במירוץ הכולל מול המתחרה הגדולה ביותר שלה, סמסונג, היא עדיין מאחור

הדיווחים של אפל ומפעילות הסלולר המקומיות בארה"ב, AT&T ו-'ספרינט', משבוע שעבר על שיאי מכירת אייפונים שנשברו עדיין מהדהדים. יותר מכך, ביום ה' האחרון דיווחה רשת AT&T כי ברבעון האחרון הופעלו ברשת שלה למעלה מ-2.7 מיליון מכשירי אייפון חדשים ובסוף השבוע בו הושק האייפון החדש, הופעלו למעלה ממיליון מכשירי אייפון 4s ברשת שלה בלבד.

הרבעון הקודם של AT&T היה מוצלח יותר, אז היא דיווחה על הפעלה של 3.6 מיליון מכשירים, בעוד הרשת המתחרה שהחלה אף היא למכור את האייפון 4 ברשתות ה-CDMA שלה במהלך השנה האחרונה, 'ורייזון', דיווחה על הפעלה של 2.3 מיליון מכשירים באותו רבעון. המספרים של מכירות האייפון של אפל בהחלט מרשימים מרבעון לרבעון, אך על פי דיווח חדש שהתפרסם בסוף השבוע האחרון בוול-סטריט ג'ורנל, אפל צריכה אולי להתאמץ יותר.

על פי הדיווח, אדם המקורב מאוד לנושא אמר לג'ורנל כי חברת סמסונג מכרה ברבעון האחרון (שהסתיים ב-30 בספטמבר) למעלה מ-20 מיליון סמארטפונים ובכך הפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם כשהיא עוקפת את אפל ואת נוקיה. חשוב להדגיש, הסמארטפונים של סמסונג לא כוללים אך ורק מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, אלא גם מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה החכמה שפיתחה סמסונג, Bada.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמה אפל את הדוחות הכספיים של הרבעון האחרון שלה, בהן דיווחה, בין היתר, על מכירה של 17.7 מיליון מכשירי אייפון לעומת צפי של 21 מיליון מכשירים. יחד עם זאת, האתר Apple insider מצטט אנליסטים בבנק UBS שמעריכים כי ברבעון הקרוב אפל יכולה למכור כ-42 מיליון מכשירי אייפון, בעיקר הודות לתקופת החגים המתקרבת ולהשקת האייפון 4s החדש בשאר מדינות העולם.