מריל לינץ': הדירוג של ארה"ב יירד שוב - עד סוף השנה

"מודי'ס או פיץ' יורידו את הדירוג של ארה"ב כבר בנובמבר או דצמבר - אם הוועדה לבחינת הגירעון האמריקני לא תצליח להגיע להסכמה על צמצום החוב הממשלתי" ■ הורידו תחזית הצמיחה ל-2012 ו-2013

"דירוג החוב של ארה"ב יירד שוב ע"י סוכנות דירוג נוספת - כבר בנובמבר או בדצמבר, אם הוועדה לבחינת הגירעון האמריקני לא תצליח להגיע להסכמה על צמצום החוב הממשלתי בארה"ב", כך מעריכים במריל לינץ'/בנק אוף אמריקה במחקר האחרון של בית ההשקעות.

כלכלני מריל לינץ' הורידו באותו מחקר גם את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ב-2012 ו-2013 ל-1.8% ו-1.4% בהתאמה.

במריל לינץ' מציינים כי הטריגר להורדת דירוג יבוא אם הוועדה הדו-מפלגתית שמינה הקונגרס וזכתה לשם "super committee" (ועדת-על, בתרגום חופשי), לא תצליח להסכים על תוכנית ארוכת טווח לצמצום הגירעון האמריקני בלפחות 1.2 טריליון דולר עד 23 בנובמבר.

הדירוג המושלם של ארה"ב, AAA, ירד באוגוסט האחרון ע"י S&P לרמה של +AA עקב החוב הגבוה וחוסר היכולת של אובמה דאז להעביר קיצוץ. במריל לינץ' מעריכים במחקר האחרון כי מודי'ס או פיץ' יורידו את הדירוג עד סוף השנה. "זה יהיה מהלומה לשווקים", אומרים במריל.

סוכנות מודי'ס מחזיקה בתחזית שלילית על דירוג החוב של ארה"ב, מה שמרמז על הורדת דירוג עתידית אפשרית. בסוכנות מתנים את ההורדה גם בתוצאות הבחירות וסיום תוכנית ההקלה במסים של בוש ב-2012.

בפיץ' תחזית הדירוג לחוב של ארה"ב עדיין יציבה, מה שאומר שקודם להורדת דירוג היא תשנה את התחזית לשלילית. במחקר האחרון של פיץ' הכלכלנים ציינו כי אם ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב תהיה חלשה מהצפוי או שה"סופר קומיטי" לא תגיע להסכמות על צמצום הגירעון - גם הם לא ישללו הורדת תחזית או הורדת דירוג.