בעקבות הפרסום ב"גלובס": הכנסת תדון בריביות הבנקים

ח"כ כרמל שאמה: "המחוקק דאג שהמפקח על הבנקים ידווח פעם בחצי שנה לוועדת הכלכלה על עמלות הבנקים, בעוד שתחום ריביות זכות וחובה נשאר מחוץ לדיווח וביקורת של הכנסת"

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים בשבוע הבא דיון מיוחד על מרווחי הריביות בבנקים, בעקבות הפרסום ב"גלובס" מאמש שהראתה כי הבנקים גורפים רווחים של 4 מיליארד שקל על הפרשי ריביות. הדיון יתקיים בנוכחותו של דודו זקן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

"המחוקק דאג שהמפקח על הבנקים ידווח פעם בחצי שנה לוועדת הכלכלה על עמלות הבנקים, בעוד שתחום ריביות זכות וחובה נשאר מחוץ לדיווח וביקורת של הכנסת", מסר ח"כ כרמל שאמה-הכהן, המכהן כיו"ר ועדת הכלכלה. "
ועדת הכלכלה תיזום דיון בשבוע הבא בהשתתפות המפקח על הבנקים כדי לבחון את מרווחי הריביות של הבנקים בכלל והמידתיות בין המגזר הפרטי לעסקי בעניין זה".

בדיקת "גלובס" שפורסמה אמש הראתה כי 18% מהכנסות הבנקים מהמגזר הקמעונאי מקורם במגביית יתר במרווח הפיננסי, כלומר ההפרש בין הריבית שהבנק משלם למפקידים לבין הריבית שהוא גובה מהלווים. הבדיקה הראתה עוד כי מרווח האשראי במגזר העסקי נמוך בהרבה מזה שבמשקי הבית. מדובר בכתבה ראשונה בסדרת כתבות שתפורסם השבוע ב"גלובס" אודות עמלות הבנקים. (לסיפור המלא)