למה מזנקת אלביט הדמיה בעשרות אחוזים בימים האחרונים?

אלביט הדמיה, שמנייתה קרסה במעל 70% מתחילת השנה, זינקה בימי המסחר האחרונים במעל 20% ■ הסיבות המרכזיות: פגישות של מוטי זיסר עם מוסדיים, ורכישה עצמית של אגרות חוב

מנייתה החבוטה של אלביט הדמיה זוכה לעדנה בימי המסחר האחרונים - וגם היום (ג') מזנקת בשיעור ניכר. הסיבות לכך מגוונות: החל מעליות שערים שנרשמות בבורסה, עובר לרכישת אגרות חוב של החברה בצעד בונה אמון וכלה בדיווחים שהגיעו לידי "גלובס", לפיהם נפגש בימים האחרונים בעל השליטה מוטי זיסר עם משקיעים מוסדיים.

תוכן הפגישות אינו הובהר, אולם על-פי הערכות הרגיע זיסר את המוסדיים והבטיח להגביר את השקיפות בחברה, שבמשך שנים "הואשמה" בחוסר שקיפות, במיוחד בפעילות בהודו ובמזרח אירופה.

נזכיר כי מנייתה של אלביט הדמיה צנחה במעל 70% מתחילת השנה, בין היתר בצל המפולת שאחזה בשווקים בחודשיים האחרונים, וכן בשל חובות הולכים ותופחים של זיסר - חובות אשר הציתו חששות בקרב המשקיעים כי הבעיות של החברות הפרטיות של זיסר יחלחלו לחברה הציבורית.

בשבוע שעבר דווח כי בנק הפועלים, המחזיק בשעבוד על מניות אלביט הדמיה, פתח בהליך כינוס נכסים נגד זיסר בגין חוב של כמיליארד שקל לבנק בחברה הפרטית אירופה ישראל.