אפל: iDigital לא מייצגת אותנו בישראל - בוודאי שלא בבלעדיות

חברת אפל העולמית טוענת במסגרת הליך משפטי כי iDigital אינה חתומה על כל הסכם עמה ■ אפל: "מעולם לא הענקנו לגוף כלשהו בישראל בלעדיות על מוצרינו"

חברת אפל העולמית טוענת כי חברת iDigital אינה חתומה על כל הסכם עמה וכלל אינה מייצגת אותה, בוודאי שלא בבלעדיות בישראל - כך עולה מהליך משפטי שמתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת. עוד טוענת אפל, בין היתר, כי היא מעולם לא העניקה לגוף כלשהו בישראל בלעדיות על מוצריה.

ההליך המשפטי שבמסגרתו טוענת אפל את הדברים הוא בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש התובע עלא אבו דריס, ובה הוא טוען כי אפל מפרה את הפרטיות של המשתמשים במוצריה. בתביעתו מתבסס התובע, בין היתר, על מחקרים שמראים כי מכשירי האייפון והאייפד עוקבים אחר תנועות המשתמשים בהם.

במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש ביקש התובע הייצוגי מבית המשפט, באמצעות עו"ד האני טנוס, כי יכיר בכך שהמצאת הבקשה ל-iDigital בישראל תיחשב גם כהמצאה לדין לאפל העולמית.

באוגוסט השנה, באמצעות עו"ד ד"ר ישראל לשם וד"ר יואב אסטרייכר, הגישה אפל את תשובתה, ובמסגרתה דחתה את בקשת התובע והכחישה כל קשר ל-iDigital.

"iDigital היא חברה ישראלית פרטית, שאינה נמצאת בבעלות אפל, היא אינה חברה-אחות או חברה קשורה לאפל, אינה מורשית לנהל בשמה עסקים או לקבל בשמה כתבי בית דין, ולמעשה אפילו אינה חתומה על הסכם עם אפל", כתבו באי-כוחה של אפל העולמית.

עוד נכתב בתשובת אפל לבקשת התובע כי אין שום קשר בין אפל העולמית ל-iDigital. "iDigital איננה מורשית של אפל, אינה מנהלת בשמה עסקים ואינה מייבאת את המוצרים נושא הבקשה לאישור תביעה ייצוגית מאפל" (האייפון והאייפד - ח.מ).

לטענת אפל, בקשתו של התובע הייצוגי שתביעתו את iDigital תיחשב גם כתביעה של אפל העולמית נובעת מרצונו לעשות קיצור דרך אסור. "התובע מבקש מבית המשפט לאפשר לו, בניגוד לדין ולהלכה הפסוקה, לעקוף את דרכי ההמצאה החוקיות", טוענת אפל.

מ-iDigital נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לסוגיות המשפטיות הנדונות, ברצוננו להבהיר מעל לכל ספק כי iCon Group, המחזיקה ב-iDigital, היא המפיצה של מוצרי אפל בישראל (Apple value added distributer in Israel)".