סרקוזי יתקשר לעמיתו הסיני ויבקש סיוע במאמצי החילוץ

השיחה שתתקיים היום נועדה לבדוק אפשרות שסין תסייע במאמצי החילוץ של אירופה לאחר אישור קרן החילוץ אתמול ■ סין הביעה בעבר נכונות לסייע במאמצי השיקום

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיע היום (ה') שהוא מתכוון להתקשר לעמיתו הסיני יו ג'ינטאו על מנת לדון באפשרות שסין תשתתף במאמצים להצלת היבשת האירופית ממשבר החוב שנקלעה אליו.

ראש ממשלת סין ווין ג'יאבו הביע נכונות בעבר לספק סיוע לאירופה על מנת להציל אותה מהמשבר, מכיוון שמדובר בשוק הכי גדול עבור הייצוא הסיני, ואם המשבר באירופה יחריף זה יפגע קשות בכלכלה הסינית. אישור קרן החילוץ אתמול יחד עם המינוף שלה לסכום 1.4 טריליון דולר וההסכם עם מחזיקי האג"ח של יוון על תספורת של 50%, יכולים לעזור לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והנשיא הצרפתי להראות לעולם שאירופה רצינית בנסיונות שלה להגיע לפתרון משבר החוב.

"סין צריכה לבחון את ההצעה הזאת בזהירות רבה", אמר שין ג'יאנגונג, כלכלן בחברת Mizuho Securities Asia. "מה שהכי מדאיג את סין זאת העובדה שיש יותר מדי מחלוקות בין המנהיגים באירופה. סין לא רוצה להיתפס כמי שמבזבזת כסף על תוכנית שאפילו האירופאים לא מסכימים עליה".

כזכור אישרו אתמול מנהיגי האיחוד האירופי את קרן החילוץ המיוחלת בהיקף של 1.4 טריליון דולר לאחר שהמנהיגים הסכימו למנף את הערבויות הנוכחיות פי 5. שיחת הטלפון המיוחלת תתקיים היום בשעות הצהריים שעון ישראל.

שיחת הטלפון בין שני המנהיגים תקדים נסיעה מתוכננת מחר של מנכ"ל קרן החילוץ האירופאית קלאוס ריגלינג לסין על מנת למצוא משקיעים חדשים.