הכנ"ר פתח בחקירת נסיבות קריסת אגרסקו ואחריות בכיריה

החקירה תבקש לברר עוד מהו השימוש שנעשה במימון של כ-55 מיליון שקל שהועבר ע"י המדינה לאגרקסקו טרם קריסתה, ו"לעמוד על פשר הסכם חכירת האוניות שהסב לחברה הפסדים ניכרים"

משרד המשפטים הודיע היום (ה') כי הכונס הרשמי, ד"ר דוד האן, פתח בחקירה מקיפה אודות קריסתה הפיננסית של יצואנית התוצרת החקלאית אגרקסקו ואודות הגורמים לה.

חקירת כונס הנכסים החלה בעקבות הוראת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, והיא מתמקדת ב"שאלת המעורבות והאחריות האפשרית של ממלאי תפקידים בכירים באגרקסקו לאובדן ערכה הכלכלי של החברה והסבת נזק לנושיה". הכונס יבחן את מידת הפיקוח שהתקיימה, עובר לקריסה, על ממלאי התפקידים בחברה.

החקירה תבקש לברר עוד מהו השימוש שנעשה במימון בסך של כ-55 מיליון שקל שהועבר על-ידי המדינה לאגרקסקו טרם קריסתה, ו"לעמוד על פשרו של הסכם חכירת האוניות אשר הסב לחברה הפסדים ניכרים".

במסגרת החקירה תפס הכונס הרשמי בערב חג הסוכות את מאגרי המידע הממוחשבים של אגרקסקו וכן מסמכים, תכתובות ותרשומות. החקירה מבוצעת באמצעות משרד רואי החשבון דרור אביב ומרוכזת מטעם הכונס הרשמי על-ידי עו"ד רותי מזרחי ורו"ח ציפי קליין.

פעולות החקירה של הכונס החלו בעקבות החלטת סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, מחודש יולי, שבו קבעה השופטת כי חקירה מעמיקה וממצה של נסיבות הקריסה הינה הכרחית.

בין היתר קבעה אלשיך כי יש צורך בבדיקה של דרכי הניהול והשימוש בכספים בחברה, טיב ההחלטות שהתקבלו והמינויים שנעשו בחברה, להיכן נעלמו ונבלעו הסכומים שהושקעו בחברה בעבר, רישומים פנימיים המעלים תמיהות, חשדות נוספים, חלקם לכאורה חמורים אף יותר.

כזכור, בתחילת חודש אוקטובר הכריעה השופטת אלשיך כי פעילותה של אגרקסקו תימכר כ"עסק חי" לידי מגדל הפרחים גדעון ביקל, בעליה של חברת "פרחי ביקל", ושותפו חן למדן.

ביקל ולמדן ישלמו בתמורה 17.6 מיליון שקל, מהם 10 מיליון שקל במועד העברת השליטה, והיתרה בתשלומים במהלך 3 השנים הבאות. יחד עם זאת, בתנאים מסוימים, עשויה התמורה הכוללת שישלמו השניים להסתכם ב-42 מיליון שקל, בהתאם למכירות בעתיד.

ביקל ולמדן התחייבו להעסיק בשנה הקרובה לפחות 50 עובדי אגרקסקו, שערב קריסתה העסיקה 475 עובדים, מתוכם 332 בישראל. פירוש הדבר הוא פיטורי מאות מעובדי החברה.