"מעריב": דנקנר עשה מהפך; "בשנה הבאה - עיתון איכותי"

"מעריב" הציגה היום למחזיקי האג"ח סקירה על מצבה הפיננסי ועל יעדיה לעתיד ■ לאחר העברת השליטה לנוחי דנקנר עברה "מעריב" מגירעון להון עצמי חיובי של כ-136.5 מיליון שקל

ההוצאה לאור "מעריב " הציגה היום (ה') למחזיקי האג"ח שלה מצגת הסוקרת את מצבה הפיננסי לפני רכישת השליטה על-ידי דיסקונט השקעות, וכן את יעדיה לעתיד.

בחודש יוני הודיעה חברת דסק"ש , מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, כי היא השלימה את העסקה לרכישת השליטה על "מעריב", בהשקעה כוללת של 147 מיליון שקל. במסגרת העסקה רכשה דסק"ש מניות של "מעריב" המעניקות לה אחזקה של כ-61% מהון המניות של החברה

טרם העברת השליטה לדסק"ש עמד הגירעון בהון העצמי של "מעריב" על כ- 31.5 מיליון שקל. בנוסף, ל"מעריב" היה חוב פיננסי נטו של כ-245.8 מיליון שקל, כולל אשראי מבנקים בסך כ-171.8 מיליון שקל. לחברה היה תזרים שלילי מפעילות שוטפת של כ-66.9 מיליון שקל, והיא עמדה בפני פיטורים המוניים.

בחברה מציינים כי העברת השליטה לדסק"ש עשתה מהפך, לאחר שהיה מעבר מגירעון של כ-82.8 מיליון שקל בהון העצמי נכון ל-31 במארס, להון עצמי חיובי של כ-136.5 מיליון שקל נכון ל-30 ביוני.

ב"מעריב" מראים על אופטימיות כאשר מציינים כי "בעל השליטה החדש הוא בעל ניסיון מוכח בהשבחה של אחזקותיו", ומציינים מספר שינויים שנעשו בארגון: בניית תוכנית אסטרטגית רב-שנתית, הכוללת צעדי התייעלות תפעוליי, וחיזוק הנהלת העיתון, בדמות המינוי של ניר חפץ לעורך הראשי ושל שי גולדן לסגן העורך.

ב"מעריב" הציגו את יעדיהם העיקריים לשנת 2012, הכוללים גידול בנתח השוק בתחום המודעות ועליה בהכנסות, הוזלת עלויות הפצה והתייעלות בהוצאות כתוצאה משינויים מבניים ומיצוב מעריב כעיתון איכותי.

במהלך אסיפת אג"ח של "מעריב" שהתקיימה היום במשרד של עו"ד דוד חודק המייצג את החברה, ניסו המשקיעים להבטיח את החזר החוב. עו"ד אופיר נאור, המייצג מספר משקיעים פרטיים, אמר כי "לא נהיה תלויים בשם של נוחי דנקנר. ראינו בפרשת אגרקסקו, שהייתה בשליטת המדינה, כי בית המשפט קבע כי יש להתריע בזמן אמת, אחרת קשה לבוא בטענות כשחברה מגיעה לחדלות פירעון".

עו"ד אופיר הזכיר את החברות אלרן השקעות, אינספייר ודסק"ש (בימים שמשפחת רקאנטי הייתה בעלת השליטה), כדוגמה לחברות עם בעלי שליטה עם מוניטין שבכל זאת הגיעו לדיפולט.

מחזיקי האג"ח העבירו ל"מעריב" מספר דרישות: התחייבות לא למכור את השליטה (כפי שנעשה בשופרסל למרות הצהרות שונות בתחילת הדרך), תמיכה מדסק"ש במקרה של קשיי נזילות ובטוחה להחזר החוב. "מעריב" תעביר תשובות עד לאסיפת האג"ח הנמשכת שתתקיים בתוך שבועיים.