תואר בטכנולוגיה: הגאדג'טים שכל סטודנט ישמח להכיר

סקר: 52% מהסטודנטים מחפשים מוצרים בתחום המחשבים, כאשר 24% מהם מעוניינים בטאבלט ■ בקטגוריות אחרות 10% התעניינו בסמארטפונים ו-6% במדפסות

תחילת שנת הלימודים האקדמאית היא הזדמנות להתאבזר באמצעים טכנולוגיים שיסייעו לסטודנטים להעביר חלק מהקורסים בצורה יותר מעניינת. סקר של אתר וואלה שופס העלה כי 52% מהסטודנטים מחפשים מוצרים בתחום המחשבים, כאשר 24% מהם מעוניינים בטאבלט. בקטגוריות אחרות 10% התעניינו בסמארטפונים ו-6% במדפסות.

1. טאבלטים

מוצרים אלה חמים, בלי קשר לשנת הלימודים האקדמאית. האייפד 2 של אפל הוא הטאבלט הטוב ביותר בשוק, אך מחירו לא זול - 2,350 שקל לדגם הבסיסי. פתרון אחר, נוח יותר מבחינת מחיר וללא התפשרות מהותית מבחינת מפרט החומרה, הוא דגם 80 G8 של חברת Archos שעולה 1,400 שקל ברשת באג. מכשיר זה פועל על הגרסה העדכנית של אנדרואיד - 3.2 (האניקומב), מספק תמיכה מלאה בעברית, מסך מולטי-טאץ' בגודל 8 אינץ' ודפדפן אינטרנט תומך אדובי פלאש. מעבר לכך, יש לו זיכרון פנימי של 16 ג'יגה ואפשרות להרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס של עד 32 ג'יגה. המכשיר יחסית דק, 11.7 מ"מ, ויש לו התקני תקשורת מסוג WiFi, בלוטות' ו-GPS. המכשיר גם מציע אפשרות הרחבה למודם סלולרי בעתיד בעלות של כמה מאות שקלים.

אפל נחשבת כמי שמציעה מחירים נוחים יותר לקהל הסטודנטים שלה. iDigital מציעה בישראל הנחות לסטודנטים על מוצרי אפל הנעות מ-500 שקל עד ל-1,600 שקל על מבחר מחשבי מקבוק אייר, מקבוק פרו ואיימק. למי שכבר רכש אייפד ומתכנן להקליד עליו, פתרון טוב הוא מקלדת אלחוטית של החברה שעולה 400 שקל.

2. עכבר סורק

למרות שהסטודנטים עדיין נוהגים להקליד את העבודות על לפטופים, מאמרים ומסמכים רבים מגיעים בפורמט העתיק הנקרא נייר. בשביל לסרוק את הניירת כבר בשטח המוסד האקדמי, מבלי לחכות עד לסורק הביתי, חברת LG מציעה את ה-LSM-100, עכבר שהוא סורק נייד, שניתן לעבור איתו על המסמך לצורך העברה שלו למחשב.

העכבר מצויד בתוכנת OCR הממירה טקסטים למסמכי וורד ב-126 שפות שונות, כולל עברית. עלות העכבר היא כ-600 שקל.

3. עט סורק

סטודנטים שבכל זאת אוהבים לכתוב בשיעורים עם עט, אבל רוצים להישאר טכנולוגיים, יכולים לעשות את זה עם ה-SmartPen של חברת Livescribe. העט סורק בזמן הכתיבה על-גבי מחברת מיוחדת את כל אשר נכתב, ולאחר מכן ניתן לחבר אותו למחשב ולקבל סריקה של הטקסט.

העט גם מקליט את הנאמר בשיעור, ומבצע סנכרון בין זמן הכתיבה לשמע, כך שניתן להגיע בכל רגע נתון לחלק החשוב בו המרצה מדבר. עלות הסמארט-פן בבאג היא 650 שקל.