כמה יקבל עידן עופר כדירקטור בחברה לישראל?

השכר השנתי של בעל השליטה בחברה לישראל, החבר בדירקטוריון החברה, אושר בישיבה שהתקיימה ב-24 באוקטובר ■ מנימוקי ההחלטה: "הערכה רבה לפועלו ולמומחיותו הרבה"

שכרו השנתי של עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל החבר בדירקטוריון החברה, עבר היום אישור בוועדת הביקורת של דירקטוריון החברה. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה אישר את שכרו בישיבה שהתקיימה ב-24 באוקטובר 2011 - כך על פי הודעה שפרסמה החברה לישראל היום (א').

עם זאת, בחברה לישראל כנראה לא דוגלים בשקיפות מירבית כלפי המשקיעים, ובדיווח לבורסה לא פירטה החברה איזה גמול יקבל עופר. בנספח ג' לדיווח של החברה לישראל צוין כי סך הגמול לכל הדירקטורים - 18 במספר - לא יעלה על 400 אלף דולר בשנה לכל היותר.

בתור יו"ר החברה לישראל, עידן עופר קיבל בשנת 2010 שכר שנתי בהיקף של 1.3 מיליון שקל. מאז, פרש עופר מתפקידו כיו"ר, ולפיכך משתכר כיום כדירקטור מן המניין.

במסגרת ההסכם, עופר יהיה זכאי לגמול ככל דירקטור ל-3 שנים - מה-8 בנובמבר 2011, קרי - עד סוף שנת 2014. כמו כן, סווג עופר באותה הישיבה כ"דירקטור מומחה", המעניקה לו "תוספת מומחיות" לשכר. במסגרת הטיעונים לאישור הסכם השכר, ציינו בחברה לישראל כי "שוררת בחברה הערכה רבה לפועלו של מר עידן עופר כידירקטור בחברה ולמומחיותו הרבה בתחומי עיסוקה".

ההחלטה צפוייה להתאשרר סופית בישיבת דירקטוריון שתקיים החברה ב-8 בנובמבר.

מהחברה לישראל נמסר כי: "שכרו של עופר הינו כשכר כל הדירקטורים בחברה - ועומד על כ-143,580 שקל לשנה. בנוסף, מקבל עופר שכר של 5,521 שקל לישיבה, כאשר בחודש מתקיימות בין ישיבה לשתי ישיבות דירקטוריון. עם כן, מדובר בשכר שנתי שנע בין 270-300 שקל בשנה".