ארה"ב: דוח התעסוקה יתפרסם השבוע - האבטלה תתקרר?

בסוף השבוע הקרוב יתפרסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש אוקטובר ■ לאחר שנוצרו במשק האמריקני 103 א' משרות חדשות בספטמבר, האם ימשיך המשק להתאושש גם באוקטובר?

בסוף השבוע הקרוב צפוי להתפרסם דוח התעסוקה למשק האמריקני של חודש אוקטובר. על פי הערכות בארה"ב, צפוי הדוח להעיד על המשך התאוששות שוק העבודה במשק האמריקני - כך על פי הערכות כלכלנים בוול סטריט.

על פי סקר של 65 אנליסטים שערך "בלומברג", צפוי דוח התעסוקה להצביע על יצירה של 95 אלף משרות חדשות במשק האמריקני, נכון ל-4 בנובמבר. זאת, לאחר גידול של כ-103 משרות במשק לפי נתוני חודש ספטמבר. מנגד, רמת האבטלה בארה"ב צפוייה להישאר על 9.1% - מזה ארבעה חודשים ברציפות.

על פי נתונים וסקרים אחרונים שפורסמו בקרב בעלי עסקים בארה"ב, עולה כי קצב ההשמה בארה"ב הואט ברבעון השלישי, למרות נתוני צמיחה טובה יותר מאלה שדווחו במחצית הראשונה של שנת 2011.

"יש צמיחה בשוק התעסוקה, אבל היא אינה מספקת", אמר ג'ונתן בזיל (Jonathan Basile), כלכלן בקרדיט סוויס. "יש לנו שוק תעסוקה מאד מייאש עבור מובילי המדיניות הפיננסית. ניסו כל מיני דברים אבל רמת האבטלה נשארת גבוהה".

רמת האבטלה בארה"ב חצתה את רף ה-8% בפברואר 2009, ונותרה מעליה עד היום - הרצף הארוך ביותר של רמות אבטלה מעין אלו מאז 1948.