ראש ממשלת יוון בלחץ: מנסה למנוע מרד בתוך מפלגתו

אחרי ההחלטה על משאל העם: שישה חברי המפלגה קראו לראש הממשלה, פפנדראו להתפטר ■ "פפנדראו והמשאל עם, עלולים להביא לחדלות פירעון שתדחוף אותנו לדרכמה"

כוחו הפוליטי של ראש ממשלת יוון נחלש; ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, קרא היום (ג') לפגישת חירום של הקבינט במטרה למנוע מרד בתוך מפלגתו, מפלגת השלטון במדינה, מוקדם יותר שישה בכירים במפלגתו של פפנדראו קראו להחלפתו.

אחרי ההחלטה לערוך משאל עם ביוון על תוכנית החילוץ של אירופה, נראה כי פפנדראו מאבד כוח והחלטתו על עריכת משאל עם מעוררת מרד בקרב מפלגתו. כאמור, שישה חברי המפלגה קראו לפפנדראו להתפטר.

נזכיר כי פפנדראו זכה בהצבעת האמון האחרונה שנערכה ב-20 באוקטובר, על תוכנית הצנע כאשר זכה בתמיכתם של 154 מהמושבים בפרלמנט. "פפנדראו והמשאל עם, עלולים להביא לחדלות פירעון שתדחוף אותנו לדרכמה", אמר שר האוצר של יוון בדימוס, סטפנוס מאנוס בראיון עם RTE.

"הקריאה של ג'ורג' פפנדראו לערוך משאל עם ביוון על תוכנית החילוץ עלולה להסתיים בבלאגן גדול", כך אמר נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק. "המדינות צריכות להיות אחריות להחלטות שלהן, הן זקוקות לתמיכה פוליטית והן צריכות ליישם את ההחלטות הקשות", כך אמר. עוד הוסיף "התכנון לגבי משאל עם רק מוסיף חוסר וודאות לשווקים הפיננסיים".