מניית הערב: מזנקת ב-21% בניגוד לשוק ובמחזור ענק

דווקא היום: Interclick טסה בוול סטריט לאחר שנרכשה על ידי יאהו בעסקת ענק, בהיקף 270 מיליון דולר ■ נסחרת במחזור ענק פי עשר מהממוצע היומי שלה

חברת Interclick (אינטרקליק, סימול: ICLK), טסה היום (ג') ביותר מ-20% במהלך המסחר בוול סטריט. זאת, לאחר שנודע כי ענקית הטכנולוגיה יאהו רוכשת אותה במחיר המשקף פרמיה של 21% על מחירה בשוק.

מעבר לזינוק הריאלי בשווי המניה, נסחרת אינטרקליק על רקע העסקה במחזור חריג מאד - מעל ל-21 מיליון מניות נכון לזמן כתיבת שורות אלה, לעומת ממוצע של 204 אלף מניות סחירות בלבד ביום רגיל - הפרש של יותר מפי מאה.

יאהו הודיעה כי תרכוש את אינטרקליק בסכום המוערך ב-270 מיליון דולר, המשקף מחיר של 9 דולר למניה.

Interclick היא חברת טכנולוגיה שהוקמה ב-2006, ונסחרת בוול-סטריט החל מ-2009, ומספקת פתרונות לפרסום מקוון ברשת המבוסס על פלטפורמה מיוחדת שפיתחה, המסוגלת לארגן ולנתח מיליארדי חבילות נתונים הנאספות בכל יום ברחבי הרשת. זאת על מנת לשפר את האופן בו חברות מכוונות את הפרסומות שלהן לגולשים ברשת.

על פי הדיווח ב- Business Insider, הרכישה של Interclick תסייע ליאהו לאסוף ולארגן נתונים גיאוגרפיים, דמוגרפיים, התנהגותיים ועוד אודות הגולשים שלה, וכי על אף העובדה שזה לא הזמן האידיאלי ביותר עבור יאהו לבצע רכישות שכאלה במצבה כיום, העסקה הזו, על פי הבנתם, כבר הייתה בשלבי סגירה כבר לפני כמה חודשים.