השופט לשעבר דן מור ישלם כופר מס בסך 150 אלף שקל

זאת בגין העלמת הכנסות ■ לפני כחודשיים פרש השופט מור מכס השיפוט, לאחר שנמצא כי לא שילם מס בסך כ-200 אלף שקל בגין הכנסות משכירות ■ וינשטיין אישר את הסדר הכופר

שופט בית משפט השלום בתל-אביב לשעבר, דן מור, ישלם לרשות המסים כופר מס בסך 150 אלף שקל בשל הפרשה שבה נחקר, ובה נקבע כי הוא לא שילם מס בסך 211 אלף שקל בגין הכנסותיו מהשכרת נכס בשנים 2000-2007.

ל"גלובס" נודע כי ההחלטה על גובה הכופר שישלם מור התקבלה אתמול (ד') בישיבה מיוחדת של הוועדה לענייני כופר ברשות המסים. עם תשלום דמי הכופר תבוא על סיומה פרשת החקירה הפלילית שנוהלה נגד מור, ושבגינה פרש לפני כחודשיים מכס השיפוט.

לפני כחודש קבע היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, כי אף שיש ראיות המספיקות להעמדתו לדין של מור, התיק נגדו ייסגר, והוא ישלם כופר לקופת המדינה.

החלטת היועץ התקבלה לאחר חקירה משטרתית סמויה שהתנהלה ביאח"ה, ושבמסגרתה נחקר השופט מור באזהרה. לאור הסיכום על פרישתו פרש השופט מור לפני כחודשיים, בתחילת שנת המשפט הנוכחית.

החקירה נגד מור נפתחה לאחר שרשות המסים ערכה, לטענתה, ביקורת אקראית בתיק השומה של בנו של השופט, ובמסגרת בדיקה זו התעורר חשד כי הכנסות מהשכרת נכס, המצוי בבעלותו של השופט מור, דווחו בשנים 2000 עד 2007 כהכנסות של בנו, אף שהיו בפועל הכנסותיו של השופט מור ואף הועברו לכיסו. בשל דיווח ההכנסות על שם בנו, קטן נטל המס שבו היה חייב השופט מור בסך של 211 אלף שקל.

הנכס המדובר הוא בניין ישן ברחוב אלנבי בתל-אביב, המשמש הן למגורים והן למשרדים, שאותו ירש השופט מור ממשפחתו.

פרישה במקום הליך פלילי

ממצאי רשות המסים הובאו בפני היועץ וינשטיין, ולאחר בחינתם הוא הורה על פתיחת חקירה פלילית סמויה נגד השופט, בהתאם לסמכותו של היועץ לפי חוק יסוד: השפיטה. החקירה התנהלה על-ידי יחידה משטרתית, יאח"ה, ולא רשות המסים, וזאת לדברי משרד המשפטים "לשם מניעת מראית-עין ולזות-שפתיים נוכח פרסומים שונים בדבר מערכת יחסים עכורה בין מור ורשות המסים על רקע פסקי דין שניתנו על-ידו", בהם מתח מור ביקורת על התנהלות הרשות.

ממצאיה הראשוניים של החקירה הסמויה הוליכו להחלטתו של היועץ לעבור לחקירה גלויה, שהחלה במאי 2010, לפני כשנה וחצי. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, קיבלה בשלב זה הודעה על החקירה המתנהלת נגד מור.

לאחר תום החקירה, שבמסגרתה נחקר גם השופט מור באזהרה, ועל יסוד חוות-דעת שגובשה בפרקליטות המדינה, על דעת פרקליט המדינה משה לדור, החליט היועמ"ש כי יש תשתית ראייתית המספיקה להעמדה לדין, לכך שהשופט ביצע עבירות על פקודת מס הכנסה. לגבי בנו של השופט הוחלט לסגור את התיק.

בעקבות החלטה זו ביקש השופט מור מוינשטיין לסיים את ההליך בתשלום כופר - ובקשה זו נענתה, לאור העובדה שהשופט הביע את כוונתו לפרוש מכהונתו השיפוטית.

מרשות המסים נמסר בתגובה לסכום הכופר שישלם מור כי בשלב זה מנועה הרשות להתייחס לדברים.

תגובת השופט בדימוס מור להחלטה בדבר גובה הכופר לא התקבלה.