המ-לט ממשיכה להשתפר: רווח נקי של 3.9 מ' דולר ברבעון

המכירות ברבעון השלישי של תקופת הדוח הסתכמו בכ-24 מיליון דולר, גידול של כ-11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

חברת המ-לט העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מחברים, ברזים ושסתומים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות, ולמערכות הובלת גזים בתעשיות מיקרו אלקטרוניקה ותעשיות אולטרה נקיות, פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2011.

המכירות ברבעון השלישי של תקופת הדוח הסתכמו בכ-24 מיליון דולר, גידול של כ-11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו המכירות בכ-21.6 מיליון דולר. העלייה במכירות נובעת בעיקרה מעליה במכירות בתחום המוצרים לתעשייה התהליכית כתוצאה ממאמצי השיווק בתחום פעילות זה.

החברה רושמת גידול של 31% במכירות מגזר המוצרים לתעשייה התהליכית שהסתכמו בכ-15 מיליון דולר לעומת כ-11.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות נובעת ממאמצי שיווק מתמשכים במגזר פעילות זה.

מכירות במגזר המוצרים האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון בכ-8.9 מיליון דולר, לעומת מכירות ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-10.1 מיליון דולר. בהמ-לט מציינים כי קיימת האטה עולמית בתחום המוצרים האולטרה נקיים, האטה שגם נמשכת נכון לתאריך מועד פרסום הדוח.

המ-לט משפרת את שולי הרווח הגולמי ברבעון: 42% מהמכירות לעומת 39% בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקרו מעלייה בהיקפי הייצור ובעקבות כך גידול בניצול כושר הייצור של מפעלי החברה, כתוצאה מהעלייה בביקושים למוצרי החברה.

המ-לט מציגה שיפור בשיעור הרווחיות התפעולית ברבעון האחרון של תקופת הדוח שהגיע לשיעור של 20% מהמכירות לעומת 13% מהמכירות בתקופה מקבילה אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקרה מהעלייה במכירות וברווח הגולמי.

החברה מסיימת את הרבעון השלישי עם גידול ברווח נקי שהסתכם בכ-3.9 מיליון דולר המהווה שיעור של 16% מהמכירות לעומת כ-2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד המהווה 13% מהמכירות. הגידול ברווחיות נובע בעיקרו מעליה במכירות וברווח הגולמי.

אורי אולינר, מנכ"ל המ-לט, ציין כי "החברה מראה צמיחה בתקופת הדו"ח, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, שמקורם במאמצי השיווק והמכירה שלה. ברבעון האחרון של תקופת הדו"ח המשיכה ההאטה בביקושים בתחום המוצרים האולטרה נקיים, בעיקר בטריטוריות צפון אמריקה ואירופה. יש לציין כי המלט השכילה להקטין את התלות שלה בתחום המוצרים האולטרה נקיים, תוך הגדלה משמעותית של הפעילות בתחום התעשייה התהליכית - שוק המאופיין ביציבות גבוהה הרבה יותר. אסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה והחברה ממשיכה לשמור על קצב גידול בתחום המוצרים לתעשייה התהליכית מול הרבעונים המקבילים אשתקד. אנו ממשיכים להגדיל את מאמצי השיווק, בשווקים המרכזים של תחום פעילות זה ובעיקר בתחום האנרגיה. יחד עם זאת, אין להתעלם מהשפעות ההאטה בתחום המוצרים האולטרה נקיים על מכירות החברה".