צדיק בינו יוצא למאבק משפטי נגד המלצות ועדת הריכוזיות

"מעריב": בינו, בעל השליטה בבנק הבינלאומי ובפז, שכר את עו"ד צבי אגמון כדי שזה יגיש חוות-דעת משפטית כנגד המלצות הוועדה ■ יטען כי המלצות ועדת הריכוזיות אינן נוגעות אליו

איש העסקים צדיק בינו, בעל השליטה בבנק הבינלאומי ובחברת פז , דוחה על הסף את המלצות הוועדה להגברת התחרותיות במשק ("ועדת הריכוזיות") - ומגייס לטובת קידום טיעוניו את שירותי עו"ד צבי אגמון, אשר צפוי לחבר עבור בינו חוות-דעת משפטית המתנגדת להמלצות הוועדה - כך דווח הבוקר (ב') במוסף "עסקים" של "מעריב".

על-פי הדיווח, עו"ד אגמון, בשיתוף עם פרופ' יוסי שפיגל מהפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטת תל-אביב, צפוי להגיש לוועדה את חוות-הדעת הנוגעת לעניינו של בינו בימים הקרובים - במסגרתה יטען כי המלצות הוועדה אינן נוגעות אליו.

אחת ההמלצות המרכזיות במסגרת הוועדה, נזכיר, מאלצת את בעלי השליטה המחזיקים בגוף ריאלי משמעותי במקביל לאחזקה בגוף פיננסי משמעותי - לממש את אחת האחזקות בתוך 4 שנים. במקרה של בינו, כאמור, ייאלץ האחרון לבחור בין אחזקה בפז לבין אחזקה בבנק הבינלאומי.

אגמון, הנחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום ההגבלים העסקיים, צפוי לטעון כי הקריטריונים בדוח הוועדה התוקפים את חוסר התחרותיות במשק "חוטאים למטרה", וכי הבעייתיות של ריכוזיות או היעדר תחרותיות אינה נוגעת אליו. כמו כן, אגמון צפוי להסביר כי אחזקותיו של בינו אינן מבוזרות ומתמקדות בשני ענפי משק בלבד.