ברננקי: "ארה"ב לא תוכל לחמוק ממשבר החוב באירופה"

בנאום בפני חיילים אמר יו"ר הפדרל ריזרב: "האינפלציה תישאר קרובה ליעד הפד של 2% או מעט מתחת לזה" ■ "הפד מחוייב למקסימום תעסוקה"

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אמר היום (ה') כי ל'פד' יש את מרחב הפעולה ואת היכולת לקבוע את יעד האינפלציה לטווח הארוך, ברננקי לא הרחיב בדבר שינוי אפשרי של יעד האינפלציה של הפד. יצויין כי מספר חברי הפדרל ריזרב הנתפסים כ"יוניים" סבורים כי הבנק המרכזי צריך להעלות את רמת האינפלציה לתקופת זמן מסויימת בכדי לסייע לכלכלה להתאושש ולהביא לעלייה בשיעור הצמיחה בארה"ב. ברננקי אמר את הדברים בנאום שנשא בפני חיילים. ברננקי הדגיש בדבריו כי להורדת הדירוג של ארה"ב ע"י S&P אין השפעה על הכלכלה האמריקנית.

מעבר לבעיותיה הפנימיות של ארה"ב, ברננקי מרחיב את המבט לעבר אירופה ואמר כי קיים סיכון משמעותי ממשבר החוב ביבשת "ארה"ב לא תוכל להתחמק מפיצוץ של בעיות החוב באירופה", אמר ברננקי.

"הקונגרס מחייב את הפד בהתמקדות בשתי מטרות, תמיכה ביצירת מקומות תעסוקה ושליטה ברמת האינפלציה", אמר ברננקי. יו"ר הפד אותת כי האינפלציה תישאר קרובה ליעד הפד של 2% או מעט מתחת לזה. "אחרת הפד עלול לסטות ממטרתו למקסימום תעסוקה", הבהיר ברננקי.

"רמת האבטלה במדינה היא גבוהה מאוד וכואבת, מדובר בשיעור אבטלה הגבוה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", אמר ברננקי. "הבעיות האלה הן חמורות ורציניות מאוד ואנו בפדרל ריזרב מתמקדים בבעיות התעסוקה".

ברננקי וחברי הפדרל ריזרב מתמודדים עם שיעור אבטלה של 9% שמטריד את ארה"ב במשך תקופה של למעלה משנתיים. הפד הוריד את הריבית לרמה אפסית שצפויה להישאר כך עד אמצע 2013.