בטר פלייס גייסה 200 מ' ד' לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר

החברה צירפה משקיעים חדשים כמו ג'נרל אלקטריק ובנק UBS ■ החברה לישראל הזרימה 50 מיליון דולר בהנפקת המניות - ותרד להחזקה של 26.9%-28.6% בבטר פלייס ■ בטר פלייס כמעט והכפילה את שוויה משנת 2010

חברת בטר פלייס גייסה היום (ו') 200 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי בארה"ב, לפי שווי חברה של 2.25 מיליארד דולר. כך הודיעה הערב החברה. את הכסף גייסה החברה מ"קונסורציום של משקיעים ומשותפים". הגיוס בוצע באמצעות הנפקת מניות C במחיר של 4.54 דולר למניה, כאשר החברה לישראל הזרימה 50 מיליון דולר. לאחר השלמת סבב הגיוס תרד החברה לישראל מהחזקה של 29.43% ל-26.9%-28.6%.

את סבב הגיוס האחרון שלה קיימה בטר פלייס בתחילת 2010, אז היא גייסה 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר. במילים אחרות, החברה כמעט הכפילה את שווייה מאז. החברה מנוהלת על ידי משה קפלינסקי ושי אגסי. מאז הקמתה ב-2007 גייסה החברה 750 מיליון דולר.

קונסורציום המשקיעים החדש כולל בין השאר את ג'נרל אלקטריק ואת בנק UBS השווייצרי, המצטרפים לבעלי המניות הנוכחיים של בטר פלייס - החברה לישראל, HSBC, מורגן סטנלי, קבוצת עופר, ונטג' פוינט, מניב אנרג'י ועוד. הגיוס השלישי צפוי להיסגר במהלך הרבעון הרביעי של 2011.

"כספי הגיוס ישמשו את בטר פלייס להמשך הרחבת פעילותה במדינות מערב אירופה וקידום פריסת התשתיות בצפון קליפורניה, דרום סין, יפן, אונטריו קנדה והוואי", נכתב בהודעת החברה. "בטר פלייס צפויה להתחיל בהשקת השירות המסחרי הראשון שלה בישראל ובדנמרק בשנה הבאה, וזאת בהמשך לפירסום חבילות השירות של החברה אשר מהוות אלטרנטיבה תחרותית לשימוש ברכב מונע בנזין. בטר פלייס תחל בהשקת שירות טעינה מסחרי ראשון באוסטרליה במהלך המחצית השנייה של 2012. החברה תפעל בתחילה בקנברה".

"עבדנו קשה במהלך ארבע השנים האחרונות והשקענו במחקר ופיתוח של פיתרון טכנולוגי חדשני אשר מהווה תחרות לתחבורה מבוססת נפט", אמר אגסי. "אנו נכנסים עתה לשלב הבא בתהליך הצמיחה של החברה, עם כניסתנו לשווקים חדשים וגיוסם של משקיעים ושותפים חדשים, בו אנו מוכיחים שהפיתרון שלנו עובד, זוכה לביקוש ותופס תאוצה. אני סבור כי המשקיעים שלנו הם בעלי חזון ומגיעה להם הכרה גדולה על כך שהם משקיעים בעתיד התחבורה".

החברה מציינת בהודעתה כי לאחר הגיוס הנוכחי היא תתרחב לדנמרק וצרפת, וכי תחדור גם לקנברה (אוסטרליה) במהלך הרבעון השני של 2012. החברה מדווחת על "ביקוש גבוה" לרכב החשמלי בישראל, כאשר "יותר מ-400 חברות המייצגות פוטנציאל של 80 אלף נהגים חתמו על מזכר הבנות לפיו הן יחלו בהדרגה בהעברת חלק מהציים שלהן לבטר פלייס".