"מחירי הדירות יירדו בקרוב - אך הירידה לא משמעותית"

אלכס זבז'ינסקי: "פוטנציאל ירידת מחירי הדירות יהיה מוגבל מאוד" ■ "עדיין לא נבנה מלאי דירות מספיק שיוביל לירידה מתמשכת במחירים; הביקוש הנוכחי נמצא ברמה הנמוכה ביותר בעשור האחרון"

"בתקופה הקרובה צפויה ירידה במחירי הדירות החדשות ובהמשך גם בשוק הדיור בכלל" - כך מעריכים בדש בית השקעות. בהסבר שמספק הכלכלן הראשי של דש, אלכס זבז'ינסקי, להערכה זו הוא מציין כי הביקוש לדירות מצטמצם, ומלאי הדירות החדשות העומדות למכירה ממשיך לעלות. עוד מצוין כי מספר חודשי היצע בשוק הדיור נמצא בשיא של 5 שנים. נציין כי מדובר במלאי הדירות החדשות הנמצאות בידי המגזר הפרטי.

יחד עם זאת, בדש מסייגים ומעריכים כי פוטנציאל ירידת מחירי הדירות יהיה מוגבל מאוד. בדש סבורים כי הירידה במחירי הדירות עשויה לא להיות משמעותית ואף לא תהיה זו ירידת מחירים מתמשכת. "עדיין לא נבנה מלאי דירות מספיק שיוביל לירידה במחירים, ירידה שלא תהיה לפרק זמן קצר בלבד", כך מעריך הכלכלן הראשי של דש, אלכס זבז'ינסקי.

עוד מציין הכלכלן הראשי של דש כי השוק רחוק מלהיות משופע במלאי דירות שיספיק לתקופה ממושכת. בדש מסבירים כי הביקוש הנוכחי נמצא ברמה הנמוכה ביותר בעשור האחרון, ולכן מספר חודשי היצע גבוה מציגים תמונה מטעה לכאורה.

"אם לא תחול במשק האטה חריפה, אפילו על סף מיתון, הירידה במחירי הדירות לא צפויה להיות משמעותית", חוזרים ומעריכים בדש.