רשות ניירות ערך סיכלה ניסיון אאורה למכור נכס בניו יורק

דרשה לאשר העסקה באסיפה הכללית עקב קשר בין הרוכשים ליוסף צליח

שבוע לאחר שחברת אאורה, הנמצאת בשליטת בועז משעולי ויוסף צליח, הודיעה על ביטול עסקה למכירת נכס בניו-יורק תמורת 10.6 מיליון שקל, היא מפרסמת היום את עמדת רשות ני"ע שהובילה לביטול. לטענת הרשות, יש לאשר את העסקה באסיפת בעלי המניות של החברה כ"עסקה חריגה" בהתאם לחוק החברות, כיוון שחלק מהרוכשים הם "בעלי קשרים" עם צליח.

אאורה, הנתונה בקשיים ואיננה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח, דיווחה בשבוע שעבר, כי הואיל והרשות דרשה ממנה לקיים אסיפת בעלי מניות לצורך אישור העסקה ביחס לחלק מהרוכשים בעסקה (20%), והואיל שזימון אסיפה כאמור לא היה מאפשר לחברה להשלים את העסקה במועד שנקבע והואיל והחברה לא הצליחה להשיג הסכמה עם יתר 80% מהרוכשים שעמם התקשרה בהסכם, לביצוע העסקה איתם בלבד, הגיעו כל הצדדים לעסקה להסכמה על ביטולה, ללא תביעות הדדיות.

ביקורת על השווי

מהודעת אאורה לבורסה ניתן ללמוד כי לרשות הייתה ביקורת גם על השווי שלפיו נמכר הנכס: "במסגרת הדיונים עם החברה הציג סגל הרשות את עמדתו, שלפיה העסקה הנה עסקה חריגה בהיותה נסמכת על הערכת שווי שאינה יכולה לשקף תנאי שוק. לאור הקשרים הקיימים בין בעלי השליטה לחלק מן הרוכשים, הרי שלבעלי השליטה בחברה עניין אישי בעסקה".

חוסר אמון בין מחזיקי האג"ח לבין החברה

אאורה עוסקת בייזום והחזקה של נדל"ן מניב וביזמות בנייה למגורים. החברה נקלעה למשבר קשה בעיקר על רקע השקעות כושלות שביצעה במזרח אירופה, ומתחילת השנה צנחה מנייתה בכ-85%, למחיר המשקף לה שווי של כ-30 מיליון שקל בלבד. היום ירדה המניה ב-5.4%. אג"ח החברה (בהיקף של 240 מיליון שקל) נסחרות ב"תשואת זבל" של אלפי אחוזים, המשקפת אי-אמון של המשקיעים ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה.

תחילת הפרשה בחודש אוגוסט, כשאאורה הודיעה שהיא מנהלת מו"מ מתקדם למכירת כל מניותיה בחברת HRI המחזיקה בחלק מנכס במנהטן, ניו יורק. חודש לאחר מכן הודיעה אאורה שנחתם הסכם תמורת 10.6 מיליון שקל, וכתוצאה מהמכירה היא צפויה לרשום רווח של 2.5 מיליון שקל. העסקה אמורה הייתה להיות מושלמת עד סוף ספטמבר.

על רקע היעדר יכולת לעמוד בהתחייבויותיה מנהלת כיום אאורה מלחמת הישרדות, ולאחרונה ביקשה מהמוסדיים להיכנס עימם למו"מ להסדר חוב.

אלא שבין הצדדים שורר חוסר אמון, והמחזיקים בארבע מתוך שש סדרות האג"ח שהנפיקה החברה החליטו שאם בעלי השליטה לא יזרימו 15 מיליון שקל לקופת החברה, הם מסרבים להידבר עימם ומאיימים בפירוק.