אפקט תיקון 16: רמי לוי מפחית בבונוס; IDB דחתה אסיפה

האסיפה של הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר הייתה אמורה לאשר את שכרו ואת שכר שותפו, צבי לבנת ■ ב-2010 הסתכם שכרו של דנקנר ב-2.9 מיליון שקל ■ רמי לוי: "אעשה כל דבר שיהיה טוב לחברה ולמשקיעים"

תיקון 16 לחוק החברות ממשיך להקשות על בעלי השליטה לקבל אישור מבעלי המניות לשכרם. הפעם מגיע תורה של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, שנדרשת על ידי חברת הייעוץ אנטרופי והגופים המוסדיים שמקבלים ייעוץ מהחברה, לבצע תיקונים לעסקאות בעלי עניין בקבוצה. תיקון 16 קובע בין היתר כי שכרם של בעלי שליטה המשמשים בתפקיד ניהולי, יאושר ברוב של לפחות מחצית מבעלי מניות המיעוט (לעומת שליש בעבר).

היום דיווחו אי.די.בי והחברות המוחזקות על ידה - דסק"ש, כלל תעשיות, כור, ושופרסל - על דחיה בשבוע של מועד האסיפות הכלליות שזימנו ליום חמישי הקרוב. לדברי גורמים בשוק ההון, הסוגיות הנידונות הן טכניות בעיקרן ונוגעות לבקשת החברה להרחיב את הוראות השיפוי והביטוח לנושאי משרה. בנוסף, מתנגדים חלק מהמוסדיים לנוסח אישור תנאי העסקת בעלי עניין בקבוצה, שאינו מוגבל לשלוש שנים (כפי שקובע תיקון 16).

למרות שתיקון 16 - שנועד להצר את כוחם של בעלי השליטה - ממילא מחייב אישור של תנאי העסקתם מדי שלוש שנים, חלק מהמוסדיים מתעקשים שהדבר יופיע בנוסח התקנון שיאושר, על מנת להימנע מבעיות במקרה של שינוי חקיקה.

על סדר יומה של האסיפה הכללית שזימנה אי.די.בי עומד, בין היתר, אישור מחדש של תנאי העסקתם של בעלי השליטה: נוחי דנקנר כיו"ר החברה וצבי לבנת כמשנה למנהל העסקים הראשי. תנאי השכר של השניים אושרו על ידי האסיפה הכללית בתחילת 2004, ובאסיפה הנוכחית הם מבקשים שהתנאים הללו יאושרו שוב.

תנאי ההעסקה של דנקנר כוללים שכר חודשי שבהתאם למדד המחירים לצרכן בספטמבר עומד על כ-189 אלף שקל, ובסך הכול עלות העסקתו החודשית עומדת על כ-278 אלף שקל. תנאי העסקת לבנת מעניקים לו שכר חודשי של 152 אלף שקל, ובסך הכל עלות העסקתו החודשית עומדת על כ-220 אלף שקל.

בשנת 2010 הייתה עלות שכרם של השניים צנועה יחסית למקובל בשוק ההון: 2.9 מיליון שקל לדנקנר ו-2.4 מיליון שקל ללבנת.

רמי לוי: "עשיתי מה שביקשו"

גם רמי לוי, בעל רשת הקמעונאות הנושאת את שמו, מתמודד עם דרישותיה של אנטרופי. אסיפה כללית לאישור תנאי העסקתו של לוי נקבעה ליום רביעי הקרוב ולקראתה התפטרו מהדירקטוריון כמה מבני משפחתו, בעקבות דרישותיהם של הגופים המוסדיים.

לפי תנאי ההעסקה שמבקש לוי תעלה עלות השכר החודשית שלו ב-4.5% ל-115 אלף שקל בחודש, והבונוס השנתי לו הוא זכאי יופחת מ-4% ל-2% מהרווח השנתי התפעולי, ויוגבל ל-20 מיליון שקל. לוי אמר היום כי "המוסדיים לא רצו שבני המשפחה שלי יכהנו כדירקטורים, אז הם התפטרו מתפקידם. הם ביקשו יו"ר בלתי תלוי, אז מינינו אחד כזה (מרדכי ברקוביץ' - א' ל'), ומינינו דירקטור בלתי תלוי נוסף, יעקב אבישר. היום אין בדירקטוריון רוב של המשפחה. בסופו של דבר, אעשה כל דבר שיהיה טוב לחברה ולמשקיעים. מה שמעניין אותי הם זה הצרכנים".

תנאי ההעסקה של נוחי דנקנר וצבי לבנת באי די בי
 תנאי ההעסקה של נוחי דנקנר וצבי לבנת באי די בי