הטיפ היומי: חברת רכבי יוקרה שתזנק ב-40%

חברת ב.מ.וו הגרמנית היא אחת מיצרניות רכבי היוקרה הגדולות באירופה ■ במריל לינץ' מעלים המלצתם לב.מ.וו ל"קנייה" במחיר יעד של 85 אירו

חברת ב.מ.וו הגרמנית (סימול בפרנקפורט: BMW.DE ) היא אחת מיצרניות רכבי היוקרה הגדולות באירופה. החברה מוכרת רכבי ספורט, סדאן, קופה, גג נפתח ואופנועים, ופועלת תחת המותגים BMW,MINI ורולס רויס. רכביה נמכרים ברחבי אירופה, ארה"ב ואסיה, וזוכים לפופולריות רבה. ב.מ.וו הוא מותג רכבי היוקרה האירופי הגדול ביותר בארה"ב, וכ-47% מהמשפחות בגרמניה מחזיקים בו.

החברה הצהירה על רווח של 1.72 מיליארד אירו לפני מס וריבית - 9% מעל ההערכות שלנו ושל הקונצנזוס. להערכתנו, ב.מ.וו נותרה אחת החברות המנוהלות היטב, וכן היא בעלת מיצוב עולמי מצוין מבחינת ייצור ציוד מקורי (OEM) כמותג פרמיום בשוק הרכב.

אנו מעריכים כי החברה תמשיך ליהנות מהיחלשות האירו והצמיחה בסין, וצופים חלוקת דיבידנדים גבוהה יותר בעתיד. למרות שהשווקים המפותחים באירופה ימשיכו להיות נוקשים, אנו צופים כי ביצועי החברה בגרמניה יהיו יוצאים מן הכלל, בהתחשב במיצובה המצוין באזור. לדעתנו, יעד של 8%-10% בשורת הרווח התפעולי (EBIT) לשנת 2012 (פיסקלית), שהציבה החברה, הינו ריאלי בהחלט.

בהתחשב בסביבת האשראי הנוכחית, אנו מסתייגים מטענתנו, שלפיה החברה צפויה לשלם דיבידנד מיוחד בשנת 2012, אך איננו שוללים את האפשרות שהדבר יתממש במהלך 2013. הערכות הקונצנזוס, הצופות יחס חלוקת דיבידנד בגובה 30% בלבד, תמוהות בעינינו. אנו מעריכים כי היחס יעמוד על 35%, המשקף 5% תשואה.

אנו מעלים את המלצתנו לב.מ.וו ל"קנייה" במחיר יעד של 85 אירו, המשקף מכפיל רווח של 10.3 ופוטנציאל אפסייד של 40%.

מחלקת המחקר מריל לינץ'