חשד: עובד רשות המסים סייע לשירזי לקבל החזרי מס לא כחוק

רונן אלעד, עובד בדרג ביניים במשרד מע"מ פ"ת, נעצר בחשד כי מילא תפקיד מפתח בפרשת החשבוניות הפיקטיביות של ריקו שירזי, תמורת שוחד

חשוד נוסף בפרשת החשבוניות הפיקטיביות של ריקו שירזי: עובד ברשות המסים נעצר בחשד לפיו מילא תפקיד מפתח בפרשה. החשוד, רונן אלעד, עובד בדרג ביניים במשרד מע"מ פתח-תקווה, חשוד כי סייע לשאר החשודים בפרשה, ביניהם העבריין המוכר ריקו שירזי, לקבל החזרי מס שלא כחוק מרשות המסים. היום (ד') הוא הובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון-לציון.

לחשוד מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף.

על-פי החשד, אלעד סייע לשירזי לקבל החזרי מס כנגד חשבוניות פיקטיביות. באחד המקרים בהם נחשד הוגשו חשבוניות על עסקת נדל"ן גדולה, במסגרתה זויפו לכאורה מסמכים של קניית קרקעות בשווי מיליוני שקלים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד למשך 7 ימים. בא-כוח הנאשם, עו"ד ניסים אברהמי, טען כי יש לשחררו לחלופת מעצר, בין היתר כיוון ש"מדובר בעובד ותיק ברשות המסים, וחלק מתפקידו הוא לבדוק החזרי מע"מ לסכומים שלמעלה מחצי מיליון שקל. אנחנו מדברים על מקרה אחד בלבד של חשבוניות של מינהל מקרקעי ישראל, שלצורך העניין היא חברה, והיא מתנהלת כמו כל עוסק אחר".

השופט רפי ארניה האריך את מעצרו של אלעד ב-4 ימים, לאחר שקבע כי "יש יסוד לחשד כי שחרורו של החשוד עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה ומשפט", וכי לאור צרכי החקירה לא ניתן בשלב זה להורות על חלופת מעצר.

הפרשה נוהלה על-ידי רשות המסים והיחידה הארצית לחקירות כלכליות - להב 433. שירזי הוא הבכיר בין 24 חשודים שנעצרו בסוף החודש שעבר, בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות וקבלה במירמה של החזרי מס בהיקף של מיליוני שקלים.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "מדובר בחקירת מס מורכבת, שהחלה ביוזמת רשות המסים ומתנהלת יחד עם משטרת ישראל, במסגרת מאבקן המשותף בפשיעה המאורגנת. במהלך החקירה עלו חשדות ביחס לעובד, אותן יש לחקור ולברר עד תום, וזאת כחלק ממדיניות רשות המסים לחשיפה ומיגור כל תופעה של פגיעה בטוהר המידות, אם קיימת".