"שווי טבע מתאים להמלצת קנייה; הצרות האחרונות ידועות"

בדויטשה בנק מציבים מחיר יעד של 46 דולר למניית טבע

לאחר הפסקה של כמעט שנה, דויטשה בנק חוזרים לסקר את מניית טבע. בדומה למצב לפני הפסקת הסיקור, גם הפעם ההמלצה חיובית, ובבנק ממליצים על "קנייה". השינוי מגיע במחיר היעד. אם בעת ההמלצה הקודמת של דויטשה בנק מניית טבע נסחרה במחיר של 55 דולר וזכתה למחיר יעד של 64 דולר, היום מחיר היעד של המניה נמוך ב-28% ועומד על 46 דולר. מחיר היעד הנוכחי עדיין גבוה ב-14.9% ממחיר המניה של טבע.

"טבע הפכה לחברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם על בסיס ארבעה גורמים", כותבים האנליסטים דיוויד שטיינברג, אדוארד צ'ונג ואארון מישל. "הראשון הוא הצלחה באתגור פטנטים (paragraph IV), השני הוא ביצוע תפעולי מצוין, השלישי הוא עלייתו של הקופקסון והרביעי - אינטגרציה מוצלחת של רכישות משלימות רבות".

האנליסטים מציינים עם זאת, שבשנה-שנה וחצי האחרונות כל אחד מגורמי היסוד האלה נחלש במידת מה, ואיתו ירדה גם תחזית הצמיחה. למרות זאת, האנליסטים מעריכים שבמכפיל הרווח הנוכחי שלפיו מניית טבע נסחרת השווי שלה משכנע ומתאים להמלצת קנייה.

"הצרות ידועות"

"הצרות האחרונות של טבע ידועות", כותבים האנליסטים ומציינים בין היתר את בעיות הייצור, ההאטה בגנריקה בארה"ב והאכזבה מתוצאות הניסוי בתרופת ה-Laquinimod לטרשת נפוצה. בצד החיובי הם מוצאים את צנרת המוצרים הגנריים של טבע, צמיחה בתחום ה-Specialty Pharma (מוצרים ייחודיים), צמיחה גבוהה יחסית בגנריקה מחוץ לארה"ב ושיפור צפוי בגנריקה בארה"ב.

אירועים שלדברי האנליסטים עשויים להשפיע על מניית טבע בקרוב כוללים את פרסום התחזית השנתית ל-2012 לקראת סוף השנה הנוכחית והכרעה אפשרית במשפט הקופקסון. נוסף לכך, הם מציינים את השקת התרופה ה"מסתורית" שעשויה להוביל להכנסות של 300 מיליון דולר - טבע ציינה שהיא מצפה להשקה גדולה של תרופה גנרית, שעשויה לקרות כבר ברבעון הרביעי, אך לא דיווחה על איזו תרופה מדובר, וההערכות מדברות על כך שזו הליפיטור להפחתת כולסטרול.